ارائه مشاوره تغذیه به مادران باردار در معرض خطر

مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهارکرد: مادران بارداری که به هر دلیل دچار مشکلات تغذیه ای هستند به کارشناس تغذیه مراکز جامع خدمات سلامت جهت دریافت مشاوره تغذیه ارجاع داده می شوند .

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر زهرا اباصلتی با اشاره به اینکه کارشناسان تغذیه مراکز جامع خدمات سلامت ، مادران بارداری که توسط مراقب سلامت ارجاع داده شده اند را تحت بررسی قرار می دهند، خاطر نشان کرد: مادران بارداری که مشکلات سو تغذیه، چاقی، کم وزنی، دیابت و یا فشار خون دارند تحت مشاوره های رایگان تغذیه در مراکز جامع خدمات سلامت قرار می گیرند.

وی ادامه داد: بارداری یکی از مهم ترین مراحل زندگی است که نیازمند توجه و مراقبت های زیادی است تا با حفظ سلامت جسمی مادر، در نهایت سلامت جنین و کودک تأمین شود.

دکتر اباصلتی با بیان اینکه اهمیت تغذیه در بارداری امری انکارناپذیر و بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: سالم بودن تغذیه دوران بارداری فواید زیادی هم برای مادر و هم برای جنین به همراه دارد.

مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: کمک به داشتن وزن مناسب نوزاد در هنگام تولد، تقویت تکامل مغز جنین، کاهش خطر ابتلا به برخی از بیماری‌ها مانند نقص لوله‌ی عصبی و تأثیر در الگوی تغذیه‌ای مناسب کودک پس از تولد از جمله فواید تغذیه‌ سالم برای جنین است،.

وی گفت: کاهش خطر ابتلا به برخی از مشکلات بارداری (مانند کم‌خونی، دیابت بارداری، پره‌اکلامپسی و غیره)، کاهش خطر بروز بعضی از عوارض بارداری (تهوع صبحگاهی، خستگی، یبوست و غیره)، ایجاد تعادل در حالات روحی مادر، جلوگیری از زایمان زودرس و کاهش سریع‌تر وزن پس از زایمان، از فواید تغذیه‌ سالم برای مادر است.

دکتر اباصلتی گفت: بارداری در سن کمتر از ١٩ سال، بارداری دوقلویی یا چندقلویی، داشتن سابقه چندین زایمان با فاصله‌ کوتاه از هم، داشتن رژیم گیاه‌خواری نیازمند مشاوره تغذیه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha