وجود صنایع بزرگ در حاشیه شهر سیرجان تهدیدی بزرگ برای محیط زیست

به همت واحد HSE شهرداری سیرجان؛ سمینار آموزشی آشنایی با مقررات محیط‌ زیست شهری به مدت دو روز، با حضور اساتید برجسته حوزه محیط‌ زیست کشور و نمایندگانی از اداره‌ کل حفاظت محیط‌زیست استان کرمان و دستگاه‌ های اجرایی شهرستان، در مجتمع سازمانی خدمات شهر شهرداری، برگزار و بر تهدید صنایع بزرگ بر محیط زیست شهرستان تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سودابه شهبا مدیر HSE شهرداری سیرجان، برگزاری این سمینار را به دلیل اهمیت بالای محیط‌ زیست به عنوان یکی از عوامل اصلی و تاثیرگذار بر کیفیت زندگی شهری عنوان و بیان کرد: قوانین و مقررات محیط‌ زیست می‌ تواند به عنوان معیار عمل و اقدام دستگاه‌ ها و صنایع تاثیرگذار بر محیط‌ زیست باشد.

در این سمینار، سیدعلی جوزی استاد گروه مهندسی محیط‌ زیست و عضو هیئت‌ علمی دانشگاه آزاد واحد تهران، نکاتی درباره مقررات محیط‌زیست شهری در قالب ضوابط استقرار صنایع و خدمات شهری و وضعیت محیط‌زیست طبیعی و ذخایر نفت، گاز و معادن کشور، شهرنشینی و تنش‌ های موجود در حوزه مدیریت منابع آب و آلودگی هوای کلانشهرها ارائه کرد و درباره برخی مباحث حقوقی و قانون هوای پاک و وظایف مدیریت شهری در این زمینه و ماده ۴۵ و ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ ها سخن گفت.

وی در دومین روز از برگزاری این سمینار به بیان قانون مدیریت پسماند و آیین‌ نامه اجرایی آن و ارائه کلیاتی از قانون شهرداری‌ ها با تاکید بر قوانین خدمات شهری و محیط‌زیست در ارتباط با حقوق شهروندی پرداخت و بخشی از این جلسه را به پرسش و پاسخ اختصاص داد.

این استاد محیط زیست، با اشاره به انجام مسئولیت‌ های اجتماعی در قبال محیط‌ زیست و وجود بزرگترین معدن سنگ آهن خاورمیانه در سیرجان، سرانه فضای سبز بالا و استاندارد را نکته مثبتی برای شهر ارزیابی کرد و گفت: وجود سابقه‌ علمی شهردار و مدیر HSE شهرداری در حوزه محیط‌ زیست، یک فرصت طلایی برای سیرجان است و نیازی به توجیه مسائل محیط‌زیست نیست.

استاد جوزی تاکیدکرد: توجه به محیط‌زیست در این شهر خوب پایه‌گذاری شده و واحد HSE شهرداری کارهای قابل توجهی را انجام داده است.

وی؛ وجود صنایع بزرگ در حاشیه شهر را تهدیدی برای محیط‌ زیست سیرجان دانست و تصریح کرد: بایستی صنایع معدنی با مدیران شهری برای کاهش میزان آلودگی تعامل کنند؛ همچنین شهرداری اطلاعات محیط‌ زیستی شهروندان و آموزش‌ های تخصصی در حوزه معدن را ارتقا دهد و در طرح‌ های محیط‌ زیستی از پتانسیل‌ های منابع انسانی و مالی صنایع معدنی جهت تحقق بخشیدن به اهداف محیط‌ زیستی شهر استفاده نماید.

لازم به ذکر است؛ در این مراسم مسئول پایش آلاینده‌ های اداره‌ کل محیط‌ زیست استان کرمان، ضمن اعلام خبر تجهیز شهر سیرجان به ایستگاه پایش آنلاین آلودگی هوا، از همکاری شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر درخصوص تهیه تجهیزات ایستگاه پایش و شهرداری سیرجان جهت تامین زیرساخت‌ های آن قدردانی نمود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha