استاندارد سازی بازداشتگاه های استان کرمان در دستور کار نیروی انتظامی

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: استانداردهای زیادی در سازمان زندان ها پس از انقلاب برای نگهداری متهمان در بازداشتگاه ها پیش بینی شده و همواره رو به رشد بوده است و استاندارد سازی هر چه بهتر بازداشتگاه های استان کرمان در دستور کار نیروی انتظامی این استان قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سردار عبدالرضا ناظری در بازدید رئیس کل دادگستری و دادستان استان کرمان از بازداشتگاه های پلیس های تخصصی کرمان؛ ضمن تقدیر از اهتمام دستگاه قضایی بر موضوع نظارت بر رعایت حقوق شهروندی متهمان در بازداشتگاه ها، گفت: استانداردهای زیادی در سازمان زندان ها پس از انقلاب برای نگهداری متهمان در بازداشتگاه ها پیش بینی شده و همواره رو به رشد بوده است.


وی افزود: از زمان دستگیری تا تحویل به زندان یک حلقه واصل در مراجع انتظامی به عنوان تحت نظرگاه و بازداشتگاه وجود دارد، که متهمان برای ادامه تحقیقات و کشف جرم در این اماکن نگهداری می شوند.


فرمانده انتظامی استان کرمان، با اشاره به این مطلب که نیروی انتظامی در سنوات اخیر با وجود تمام محدودیت های مالی، تمام تلاش خود برای استانداردسازی بازداشتگاه ها و تحت قرارگاه ها مبذول داشته است، تصریح کرد: در مرکز استان برای هر پلیس تخصصی یک بازداشتگاه خاص داریم و در شهرستان ها بازداشتگاه ها به صورت تجمیعی است.


سردار ناظری؛ با اشاره به اینکه ۹ بازداشتگاه موقت برابر استانداردهای سازمان زندان ها در استان کرمان وجود دارد، عنوان کرد: تلاش هایی برای ساخت بازداشتگاه های موقت برابر استانداردهای روز در سطح استان کرمان انجام شده است.


وی یادآور شد: در شهر کرمان نیاز به احداث بازداشتگاه متمرکز با ظرفیت ۳۵ نفر و در شهرستان های راور، بم، انار، منوجان، قلعه گنج و ریگان نیز نیاز به ساخت یا تکمیل بازداشتگاه ها وجود دارد.


فرمانده انتظامی استان کرمان، ادامه داد: در شهرستان های زرند، رفسنجان، بافت، بردسیر و فاریاب بازداشتگاه ها ساخته شده و به دلیل عدم تکمیل و تجهیز هنوز راه اندازی نشده است.


سردار ناظری خاطرنشان کرد: مکانی در زندان به عنوان بازداشتگاه متمرکز با رعایت اصول حفاظتی برای نگهداری متهمان ایجاد شود و نیروی انتظامی نیز در زمینه تامین نیروهای موردنیاز این بازداشتگاه همکاری خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha