شیوع ویروس آنفلوانزا در بین کودکان و دانش آموزان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: متاسفانه چند روزی است که دوباره در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان شاهد افزایش موارد ابتلا به آنفلوآنزا هستیم و این سویه بیشتر در بین کودکان و محصلین شیوع پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر سعید صحبتی گفت: ویروس آنفلوآنزا می‌ تواند منجر به عفونت‌ های ریه شود و عوارض منجر به بستری نیز داشته باشد.

وی با ابراز خرسندی از نداشتن فوتی ناشی از ابتلا به آنفلوآنزا در حوزه این دانشگاه، افزود: متاسفانه چند روزی است که دوباره در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان شاهد افزایش موارد ابتلا به آنفلوآنزا هستیم.

سخمگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، با بیان این مطلب که اغلب مبتلایان به آنفلوآنزا به صورت سرپایی درمان شده‌ اند، اظهار کرد: این سویه بیشتر در بین کودکان و محصلین شیوع پیدا کرده است و تعدادی از مبتلایان نیز در بیمارستان‌ های حوزه این دانشگاه بستری شده‌ اند.

دکتر صحبتی، با بیان این مطلب که در حال حاضر در کشور مشکلی از بابت کرونا نداریم، تصریح کرد: در هفته گذشته در کل بیمارستان‌ های استان کرمان فقط پنج مورد بستری ناشی از ابتلا به کرونا داشته‌ ایم و فوتی نیز در این خصوص گزارش نشده است.

وی تاکید کرد: باید منتظر ماند؛ تا دید که روند ابتلا به کرونا در هفته های آینده چگونه است، اما تاکنون رد پایی از سویه جدید کرونا (BF.۷) که در چین شایع شده، در کشور پیدا نشده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان داشت: در بیمارستان‌ های حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان هیچ کمبود داروی بیماران کرونایی و آنفلوآنزایی وجود ندارد.

دکتر صحبتی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه احتمال پیک سویه جدید کرونا وجود دارد؛ لذا شهروندان دز یادآور واکسن کرونا را حتما تزریق کنند، ضمن آنکه افراد داری بیماری زمینه‌ ای حتما اقدام به دریافت واکسن آنفلوآنزا نیز کنند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha