عزم جهادی قوه قضائیه در بهره گیری از فناوری اطلاعات

دادستان و سرپرست معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان گفت: عزم جهادی در قوه قضائیه برای بهره گیری از فناوری اطلاعات وجود دارد و به این منظور، لازم است که سامانه ها بر اساس سند تحول قضایی اولویت بندی شده و مرحله به مرحله اجرایی شوند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مهدی بخشی در نشست رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با کارکنان معاونت فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان کرمان، گفت : ۴۴ هزار و ۵۳۳ پرونده بدون کاغذ(الکترونیک) در استان کرمان تشکیل شده است، که ۱۰ درصد پرونده های وارده به دستگاه قضایی را شامل می شود.

وی با اشاره به این مطلب که تفویض اختیارات به استان ها به منظور تسریع در امور به منظور همگامی بهتر با تحول قضایی ضروری است، افزود: این امر حجم کار بالای مرکز را نیز کاهش خواهد داد.

دادستان کرمان به روند ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی استان کرمان از سال ۹۳ تاکنون اشاره و بیان کرد: بر مبنای برنامه ریزی ها تلاش شده است، که روند ورودی پرونده ها با شیب ملایمی انجام شود.

بخشی با اشاره به تحولات ایجاد شده در قوه قضائیه به منظور توسعه بهره گیری از فناوری اطلاعات، ابراز داشت: عزم جهادی در قوه قضائیه برای بهره گیری از فناوری اطلاعات وجود داشته است و به منظور بهره گیری بهتر از سامانه های تعریف شده، لازم است که این سامانه ها بر اساس سندتحول قضایی اولویت بندی شده و مرحله به مرحله اجرایی شوند.

وی با اشاره به اینکه میانگین زمان رسیدگی به پرونده ها از ۱۲۵ روز در سال ۹۳ به ۸۱ روز در حال حاضر رسیده است، تاکید کرد: ابلاغ الکترونیک در استان کرمان از ۲۸ درصد در سال ۹۵ به ۹۳ درصد در سال جاری رسیده است.

سرپرست معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان ضمن بیان این مطلب که در حال حاضر ۴۳ مجتمع قضایی دارای ویدئو کنفرانس در استان کرمان وجود دارد، تصریح کرد: در هشت ماهه امسال، هفت هزار و ۹۱۶ جلسه دادرسی الکترونیک با زندان برگزار شده است.

بخشی، همچنین به فعالیت ۵۹ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در استان کرمان اشاره و بیان کرد: در برخی شهرستان ها تعداد این دفاتر باید افزایش یابد.

وی بر توسعه نیروی انسانی در حوزه آمار و فناوری اطلاعات نیز تاکید و خاطرنشان کرد: جا دارد؛ از ظرفیت نخبگان این حوزه برای پیشبرد اهداف قوه قضائیه بهره گیری بیشتری صورت گیرد.

دادگستری استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha