صدور بیش از ۱۷۲ هزار گذرنامه طی ۹ ماهه امسال در کرمان

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به صدور ۱۷۲ هزار و ۷۰۷ گذرنامه در این استان گفت: بیشترین میزان صدور مربوط، به ایام اربعین می باشد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سرهنگ" عبدالعلی روانبخش"در تشریح عملکرد پلیس امنیت عمومی استان کرمان، گفت: این رده تخصصی همراه و همگام با سایر واحدهای انتظامی استان در راستای برقراری نظم و امنیت تلاش می کند.

وی افزود: در ۹ ماهه سال جاری تعداد ۱۷۲ هزار و ۷۰۷ جلد گذرنامه صادر و از هزار و ۱۹۵ واحد صنفی بازدید به عمل آمده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به صدور ۱۷۲ هزارو ۷۰۷ جلد گذرنامه در سالجاری اظهار کرد: این پلیس در ایام اربعین و اوج سفرهای این مناسبت ارزنده، خدمات خود را جهت خدمتگزاری به زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام به صورت مضاعف و با افزایش ساعات کاری ارائه کرده است.

سرهنگ روانبخش تصریح کرد: در این بازه زمانی برای یک هزار و ۵۶ نفر اجازه خروج صادر و به ۶۰۱ مورد گذرنامه هایی که به هر دلیل مفقود شده بودند رسیدگی و گذرنامه جدید صادر و برای ۱۱۳ راننده ترانزیت نیز برگ عبور صادر شد.

وی در ادامه با بیان اینکه اطلاع رسانی های لازم نیز در این باره صورت گرفته، خاطرنشان کرد: مردم در سفرهای خارجی در صورتی که قانونمند رفتار کنند و به ضوابط و مقررات گذرنامه توجه ویژه داشته باشند قطعاً با مشکل روبرو نخواهند شد.ب

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان، بازرسی و نظارت بر اماکن عمومی را از دیگر وظایف این پلیس عنوان و بیان کرد: پلیس امنیت عمومی در حوزه اداره اماکن عمومی نیز وظیفه کنترل و نظارت واحدهای صنفی قبل و بعد از شروع فعالیت آنها را به عهده دارد، که تعیین صلاحیت واحدهای صنفی از سه منظر فردی، انتظامی و ترافیکی توسط این پلیس انجام و اعلام می شود.

سرهنگ روانبخش، با اشاره به اقدامات اداره اماکن عمومی در این حوزه گفت: در ۹ ماهه امسال ۵ هزار و ۱۴۴ واحد صنفی متقاضی کسب مجوز، تعیین صلاحیت شده اند، که این تعداد از لحاظ صلاحیت های فردی و انتظامی و ترافیکی مورد بررسی قرار گرفته و جوابیه های لازم را بر اساس ضوابط و قوانین دریافت کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: اداره اماکن عمومی پس از صدور پروانه کسب و شروع فعالیت واحدهای صنفی، کنترل و نظارت مستمر خود را انجام و با واحدهای صنفی متخلف برخورد می کند، که این برخوردها از مطالبات خود مردم نیز هستند.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان به طرح های مشترک پلیس امنیت عمومی نیز اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۶۵۳ مورد بازدید محسوس و غیر محسوس از واحدهای صنفی صورت گرفته و ۲۵ طرح کنترلی در حوزه اصناف اجرا شده است.

سرهنگ روانبخش، یادآور شد: در بازرسی ها و بازدیدهای انجام شده واحدهایی که برابر قوانین و مقررات فعالیت نکرده اند، تذکرات لسانی و تعهدات کتبی دریافت کردند، به طوری که یک هزار و ۷۵ مورد تعهد کتبی و شفاهی در سالجاری از واحدهای صنفی اخذ شده است.

وی با اشاره به صدور ۱۲۰ مورد اخطار پلمب به واحدهای متخلف نیز خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه امسال، پلیس امنیت عمومی به ۶۸۱ مورد از گزارشات و شکایات مردمی از واحدهای صنفی نیز رسیدگی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha