اولین برف پاییزی کرمان را سپیدپوش و برخی مدارس را تعطیل کرد/ تردد در محورهای استان جریان دارد

اولین برف پاییزی در استان کرمان موجب خوشحالی و شکرگزاری مردمان دیار کریمان شد و به دنبال این بارش برف مدارس برخی از مناطق استان نیز تعطیل شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ با ورود سامانه بارشی از صبح شنبه به استان کرمان هم اکنون در بیشتر مناطق استان شاهد بارش برف و باران هستیم.

بارش اولین برف پاییزی نیز که از دیروز عصر در کرمان و برخی مناطق استان شروع شده، موجب خوشحالی و شکرگزاری مردم این مناطق شد.

طبق اعلام روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان؛ برف پاییزی مدارس دوره پیش دبستانی و ابتدایی شهر سرچشمه در شهرستان رفسنجان، مدارس دوره پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه اول در شهرستان بردسیر، مدارس همه دوره های تحصیلی در بخش چترود و مدارس دوره پیش دبستانی و ابتدایی در مناطق هُجِدک و حرجند در شهرستان راور را تعطیل کرد.

آموزش دانش آموزان این مناطق از طریق مجازی برگزار می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان نیز با اشاره به پدیده مه گرفتگی در ،«کرمان- شهداد (تونل سیرچ)»، «ماهان – بم (سینه جانان)»، «ماهان - بم (خوراک ساز)» و «کرمان - باغین» افزود: تمامی محورهای مواصلاتی استان کرمان در حال حاضر باز هستند.

عراقی زاده با اشاره به مه گرفتگی در محورهای یاد شده تاکید کرد: با توجه به کاهش محسوس دما منفی پنج درجه، هوشیاری روسای ادارات جهت اقدام به موقع در انجام عملیات نمک‌ پاشی، تیغ‌ زنی و اقدامات لازم جهت جلوگیری از یخ زدگی سطح محورها و تامین ایمنی جاده‌ ها انتظار می‌ رود.

وی افزود: همچنین در محور «کرمان - راور(گردنه خراسانی)»، «کوهبنان - زرند (گردنه پابدانا)»، «زرند – رفسنجان (داوران)»، «نگار - بافت (گردنه قنات سیر)»، «بافت - نگار (گردنه سنگ صیاد)»، «زرند - راور (گردنه عیسی آباد )»، «زرند – راور (گردنه ده علیرضا )» و «زرند - کرمان (خانوک)» بارش برف را شاهد هستیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان خاطرنشان کرد: توصیه می‌ شود هم استانی ها پیش از عزیمت به سفر با تماس با سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت راه‌ های استان با خبر شده و زنجیر چرخ، لباس گرم و سوخت کافی به همراه داشته باشند.

اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمان نیز، با اشاره به اینکه در مرکز استان شاهد بارش برف هستیم، بیان کرد: با توجه به لغزندگی خیابان‌ ها پیشنهاد می‌ شود؛ خودروها در محورهای برون شهری و همچنین سرویس‌ های مدارس احتیاط های لازم را داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha