قیمت طلا روند افزایشی به خود گرفت

رئیس اتحادیه طلا و جواهر و نقره و سکه گفت: بازار داخلی طلا متأثر از اخبار سیاسی و اقتصادی در سطح دنیا و نوسانات قیمت ارز، روند افزایشی به خود گرفته اما آن التهابی که تقاضا برای خرید در بازار باشد، وجود ندارد و بازار روال عادی خودش را دارد.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت،بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر و نقره و سکه در رابطه با سرریز نقدینگی به بازار خرید طلا در مصاحبه با برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت وگو با اشاره به افزایش ۵۱ دلاری انس جهانی طلا از هفته گذشته گفت: در حال حاضر انس جهانی طلا با ۱۱ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، به ۱۸۰۸ دلار رسیده است.

وی با اظهار اینکه بازار داخلی طلا متأثر از خبرهای سیاسی و اقتصادی در سطح دنیا و همچنین نوسانات قیمت ارز، روند افزایشی به خود گرفته افزود: در حال حاضر آن التهابی که تقاضا برای خرید در بازار باشد، وجود ندارد و بازار روال عادی خودش را طی می‌کند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر و نقره و سکه در مصاحبه با رادیو گفت وگو تصریح کرد: بالا رفتن قیمت طلا و سکه برای طلا فروشان و همچنین مردم اتفاق خوبی نیست چون هر چقدر که قیمت تعادل بیشتری داشته باشد و ثبات قیمتی داشته باشیم برای بازار و مردم بهتر است.

همچنین در ادامه، دکتر علیرضا شهبازی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شرایط کنونی بازار طلا مانند دیگر بازارها، ناشی از اقتصاد بیمار است که در جامعه ما وجود دارد.

این نماینده مجلس از دست رفتن اعتماد مردم به بازار سرمایه را در هجوم به بازار سکه و طلا موثر دانست و افزود: مردم علاقه مند بودند که در بازار سرمایه، سرمایه گذاری کنند اما وقتی ضرر کردند و آگاه سازی و حمایتی نشد اعتماد خود را از دست دادند.

شهبازی متذکر شد: تجربه در سالهای اخیر به ما نشان داده که کسانی که به بازار سکه و طلا و ارز روی آوردند تا به حال موفق بودند و به همین دلیل هم همیشه مردم به این بازار هجوم آورده و سرمایه گذاری می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha