بیمارستان امام رضا(ع) یکی از مجموعه‌های موفق دانشگاه علوم پزشکی مشهد در یک سال اخیر بوده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از بیمارستان امام رضا(ع) یکی از مجموعه‌های موفق وابسته به این دانشگاه در یک سال اخیر نام برد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی، دکتر محمدعلی کیانی در جلسه اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اعضای هیات رئیسه بیمارستان امام رضا(ع)، اظهار کرد: در طی یک سالی که از زمان پذیرش مسئولیت گذشت روزهای بسیار سختی را به خصوص در ۶ ماهه اول تجربه کردیم و این وضعیت در ۶ ماهه دوم با مدیریت صورت گرفته بهتر از قبل بود و بیمارستان امام رضا(ع) یکی از مجموعه‌های موفق وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مشهد در یک سال اخیر بوده است.

وی تصریح کرد: آمارهای اشتغال در اتاق عمل بیمارستان امام رضا(ع) در ۶ ماهه نخست امسال ۲۴ نفر بوده که عدد پایینی بوده و باید ضمن تامین نیروی مورد نیاز از ظرفیت نیروهای توانمند در این حوزه به نحو احسن استفاده کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در بحث‌های بستری، خدماتی و رفاهی تاکید بر ارائه بهترین نوع خدمت داریم، خاطرنشان کرد: همچنین در بحث پرداخت‌ها، واریز علی‌الحساب تعرفه گذاری پرستاران را داریم و در زمینه اجرای طرح‌های توسعه‌ای در موضوعات مختلف هم بر تامین تجهیزات مورد نیاز آموزشی، پژوهشی و درمانی تاکید داریم.

دکتر کیانی افزود: با پیشنهاد معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد موافق هستیم و می‌خواهیم تا در جهت بهره‌مندی دانشجویان بالین برنامه‌های ویژه فرهنگی و دانشجویی را با مدیریت بیمارستان‌های امام رضا(ع)، قائم(عج) و شهید هاشمی‌نژاد داشته باشیم و این ۳ مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی می‌خواهیم که برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه برنامه توسعه بیمارستان امام رضا(ع) باید طبق پروپزال‌های مشخص شده باشد، گفت: ما از مسئولان حوزه توسعه می‌خواهیم که برنامه‌های داده شده را بررسی کنند تا در جلسه آینده روی این موضوع تصمیم‌گیری شود، ضمن اینکه خواستار ارائه بازخوردهای این جلسه تا ۲ ماه آینده هستیم.

حمایت لازم را از بیمارستان امام رضا(ع) در خصوص تامین بودجه اورژانس‌ها و موارد اورژانسی مانند تاسیسات داریم

در ادامه این جلسه دکتر امیرپرویز توسلی، سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: وضعیت مالی بیمارستان در درآمدهای ارسالی، اعتبارات دریافتی به ترتیب ۲۵۱ و ۲۲۲ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: درآمدها در حوزه‌های دارو، درمان، تحول، فرانشیز و ترویج زایمان، مصدومان حوادث ترافیکی و سایر ردیف‌ها بوده و اعتبارات دریافتی‌ هم در موضوعات درآمدها، تحول، حوادث ترافیکی، سوختگی، مسمومان و نیازمندان بوده است.

سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در حوزه درمان ۴۱ میلیارد تومان و در بحث دارو ۲ میلیارد تومان به بیمارستان امام رضا(ع) تخصیص یافته است، خاطرنشان کرد: قراردادهای بیمارستان امام رضا(ع) در حوزه نیروی انسانی به‌طور مستقیم بسته شده و خوشبختانه مشکل نیروهای شرکتی در این بیمارستان برطرف شده است.

دکتر توسلی تاکید کرد: همچنین در خصوص تامین بودجه اورژانس‌ها و موارد اورژانسی مانند تاسیسات حمایت لازم را از بیمارستان امام رضا(ع) داریم و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

بیمارستان امام رضا(ع) در ایام اوج بحران کرونا یکی از مراکز موفق درمانی در حوزه آموزش بود

در این جلسه دکتر ابوالفضل خواجوی‌راد، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بیان کرد: بیمارستان امام رضا(ع) در ایام اوج بحران کرونا یکی از مراکز موفق درمانی در حوزه آموزش بود و گام های موثر صورت گرفته در بیمارستان امام رضا(ع) فعال شدن مباحث فلوشیپ سم شناسی، نوروساینس بالینی و پیوند مغز استخوان بالغان بوده است.

وی اضافه کرد: در نظر داریم تا با همکاری خیران نیک‌اندیش حوزه سلامت فضای ویژه آموزشی و درمانی بخش پیوند مغز استخوان را فعال کنیم، ضمن اینکه در بحث اعتبارات هم نیازهای ضروری حوزه آموزش را تا حد توان تامین کردیم که آموزش با بالاترین کیفیت دنبال شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: با همکاری معاونت توسعه همکاری لازم را با بیمارستان‌ها در حوزه آموزش داریم تا ردیف‌های آموزشی در حد توان و متناسب با نیازها اختصاص یابد.

پروژه‌ عمرانی بیمارستان امام رضا(ع) با محوریت موضوع سرطان و با همکاری خیران نیک‌اندیش حوزه سلامت ساخته می‌شود

رئیس بیمارستان امام رضا(ع) گفت: پروژه عمرانی بیمارستان امام رضا(ع) با محوریت موضوع سرطان و با همکاری خیران نیک‌اندیش حوزه سلامت ساخته می‌شود و در کنار آن به دنبال جابه‌جایی برخی از فضاهای درمانگاهی و کلنیکی جهت دسترسی راحت‌تر ‌مردم هستیم.

دکتر محمود شبستری در جلسه اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اعضای هیات رئیسه بیمارستان امام رضا(ع)، اظهار کرد: بیمارستان امام رضا(ع) در راستای ارائه خدمات‌ بهتر، بیشتر و اثربخش‌تر نیازمند توجه ویژه به موضوعات و برنامه‌هایی مهمی همچون توسعه بیمارستان، درخواست ردیف مستقل، درخواست تفویض اختیار قراردادها و بسترسازی ایجاد شفافیت مالی است.

وی تصریح کرد: شرایط فعلی بسیار سخت بوده و قدم‌های برداشته شده قطعاً موجب افزایش امید خواهد بود و جا دارد که خداقوت ویژه به مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بیمارستان امام رضا(ع) بگوییم.

رئیس بیمارستان امام رضا(ع) با بیان اینکه این مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی افتخارات بسیاری در حوزه‌های آموزش، پژوهش و درمان کسب کرده است، خاطرنشان کرد: بی شک تبرک نام مبارک امام هشتم(ع) در بیمارستان امام رضا(ع) موجب افزایش روحیه تمامی پرسنل این مجموعه شده و موفقیت‌های حاصله با دعای آن حضرت و تلاش دانشجویان، اساتید و پرسنل حوزه‌های آموزش، پژوهش و درمان محقق شده است.

دکتر شبستری تاکید کرد: پروژه بیمارستان امام رضا(ع) با محوریت موضوع سرطان و با همکاری خیران نیک‌اندیش حوزه سلامت ساخته می‌شود و در کنار آن به دنبال جابه‌جایی برخی از فضاهای درمانگاهی و کلنیکی جهت دسترسی راحت‌تر ‌مردم هستیم، ضمن اینکه در نظر داریم تا با موافقت مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ظرفیت دانشکده‌های پرستاری و مامایی و بهداشت پس از انتقال به محل جدید استفاده کنیم.

وی بیان کرد: در یک سال اخیر افزایش ۲۰۰ تخت بیمارستانی را داشتیم و در جهت توسعه خدمات نیازمند حمایت ویژه در حوزه پشتیبانی هستیم، ضمن اینکه جا دارد که از حمایت‌های صورت گرفته از سوی آستان قدس رضوی در بحث اجرای هرچه بهتر ساخت‌وسازها تقدیر و تشکر کنیم.

رئیس بیمارستان امام رضا(ع) افزود: یکی از چالش‌های اساسی در موضوع مناقصه‌ها و شرکت‌ها بوده و تقاضای ما سپردن مدیریت این حوزه به خود بیمارستان‌ها است و درخواست دیگرمان هم در خصوص واگذاری مدیریت‌های بودجه‌ای به مراکز درمانی است و به نظر من اگر بیمارستان ردیف مستقل بودجه‌ای داشته باشد منبع تغذیه کافی ایجاد می‌شود و یک باقیات و الصالحات ابدی خواهد بود.

بیمارستان امام رضا(ع) ۱۸۳ عضو هیات علمی در ۲۲ گروه آموزشی دارد

در این جلسه دکتر بهزاد علیزاده، معاون آموزشی بیمارستان امام رضا(ع)، با تاکید بر اینکه در حوزه آموزش ۲۲ گروه آموزشی (۱۸ بالینی و ۴ پایه) و ۱۸۳ عضو هیات علمی در بیمارستان امام رضا(ع) داریم، گفت: ۴۰ درصد دستیاران تخصصی و ۵۳ درصد فوق تخصص‌ها در بیمارستان امام رضا(ع) هستند.

وی افزود: در اعتبار بخشی سال ۱۳۹۸ و قبل از کووید رتبه چهارم آموزشی و نمره ۳۶۰ از ۵۰۰ را داشتیم و در سال ۱۴۰۰ موفق به کسب رتبه اول شدیم و نمره ۴۰۰ از ۴۰۴ را که بالاترین نمره کشور بود کسب کردیم.

معاون آموزشی بیمارستان امام رضا(ع) ادامه داد: در حوزه تجهیزات و کلاس‌های آموزشی افزایش قابل توجه ارتقاءها را داشتیم و در ابتدای هفته جاری هم تقدیر از دستیاران برتر بیمارستان امام رضا(ع) را داشتیم.

دکتر علیزاده با بیان اینکه مهمترین اقدامات انجام شده برگزاری جلسات هم‌فکری با نخبگان و برگزیدگان المپیادهای دانشجویی بوده است، خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه ارتقاء آموزش کارگاه‌های توانمندسازی را برگزار کردیم و ۱۱۳ دستیار شاخص که اساتید آینده خواهند بود در این دوره‌ها شرکت کردند.

نزدیک به ۵ هزار دانشجوی علاقه‌مند در فعالیت‌های پژوهشی بیمارستان امام رضا(ع) مشارکت دارند

در ادامه این جلسه دکتر رزیتا خداشاهی، معاون پژوهشی بیمارستان امام رضا(ع)، گفت: از آبان ماه سال ۱۴۰۰ معاونت پژوهشی در بیمارستان امام رضا(ع) شکل گرفت، چیزی که تا قبل از آن وجود نداشت و در این معاونت مراکز تحقیقات دانشجویی و بالینی فعال است.

وی افزود: توسعه ارتباطات پژوهشی را در یک سال اخیر داشتیم و نزدیک به ۵ هزار دانشجوی علاقه‌مند در فعالیت‌های پژوهشی بیمارستان امام رضا(ع) مشارکت دارند.

معاون پژوهشی بیمارستان امام رضا(ع) با ذکر این نکته که حوزه پژوهش در این بیمارستان اقدامات ارزنده‌ای در طول یک سال گذشته داشته است، تاکید کرد: تشکیل کمیته اخلاق پژوهشی، راه‌اندازی واحد فناوری، فعالیت‌های آموزشی در پژوهش، رجیستری مورتالیتی داشبورد آنلاین، پروژه ثبت عوارض واکسن، ۱۷۹ مقاله pmp و ۱۵۰ مقاله isi از جمله اقدامات پژوهشی امام رضا(ع) در طول یک سال اخیر بوده است.

کلیه خدمات مورد نیاز بیماران در بخش‌های مختلف بیمارستان امام رضا(ع) در مدت زمان کمتر از ۵ دقیقه انجام می‌شود

در بخش دیگری از این جلسه دکتر سیدمجید حسینی، معاون سلامت بیمارستان امام رضا(ع)، تصریح کرد: معاونت سلامت بیمارستان امام رضا(ع) رشد قابل توجهی در حوزه‌های اورژانس، تخت‌های فعال بدون اکسترا، پذیرش و ترخیص بیمار و غیره داشته است.

وی تاکید کرد: متوسط بستری روزانه، اعمال جراحی، تخت فعال بدون اکسترا و مراجعات به اورژانس بین ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش داشته است و این عدد در متوسط روز بستری بیمار با کاهش ۵ ساعته همراه بوده است.

معاون سلامت بیمارستان امام رضا(ع) با بیان اینکه در حوزه مدیریت پسماندهای عفونی کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی زباله‌های تولیدی را داشتیم، خاطرنشان کرد: همچنین میزان فوتی‌های ۶ ماهه نخست امسال به نسبت مدت مشابه سال قبل که ایام اوج بحران کرونا با کاهش ۴۸ درصدی همراه بوده است.

دکتر حسینی اضافه کرد: در تمامی سطوح ۵ گانه خدمات درمانی در وضعیت استاندارد قرار داریم و کلیه خدمات موردنیاز بیماران در بخش‌های مختلف بیمارستان امام رضا(ع) در مدت زمان کمتر از ۵ دقیقه انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در حوزه گردشگری سلامت بیماران متعددی از کشورهای عراق، بحرین، لبنان و دیگر کشورها پذیرش و درمان شده‌اند و خدمات ارائه شده با بالاترین میزان رضایت‌مندی همراه بوده است.

۴۷۹۰ متر پروژه عفونی، آی سی یو، آنژیوگرافی و غیره با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان در بیمارستان امام رضا(ع) اجرا شده است

همچنین دکتر علیرضا مسلم، معاون توسعه بیمارستان امام رضا(ع) هم در این جلسه، گفت: تعداد ۳۸۶۸ پست تعریف شده در بیمارستان امام رضا(ع) داریم که ۵۶ درصد با تصدی و ۴۴ درصد بلاتصدی است، ضمن اینکه ۶۸ درصد پرسنل این مرکز درمانی از محل منابع و ۳۲ درصد از درآمد اختصاصی حقوق می‌گیرند.

وی افزود: تعداد پرستاران ۲۱۶۱ نفر بوده ضریب پرستار به تخت ۱.۱ و ضریب نیروی خدماتی ۰.۵ است.

معاون توسعه بیمارستان امام رضا(ع) با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۴۷۹۰ متر مربع پروژه عفونی، آی سی یو، آنژیوگرافی و غیره با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان در این مرکز درمانی اجرا شده و برای پروژه‌های دیگر ۱۷۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که شاخص‌های آن مرکز درمان ناباوری، درمانگاه مرکزی، مرکز جامع تخصصی غربالگری و انبارها بوده است، خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه مهندسی پزشکی هم ۱۴ میلیارد تومان برای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت نیاز بوده و این عدد در تجهیزات گرمایشی ۵ میلیارد تومان است.

دکتر مسلم تاکید کرد: درآمدهای عملیاتی به نسبت سال ۱۴۰۰، ۳۱ درصد رشد کرده و این در ردیف‌های ابلاغی ۲۸ درصد بوده است، ضمن اینکه کل ردیف‌های درآمدی ارسال شده به وزارتخانه ۲۵۰ میلیارد تومان بوده و کل مبلغ دریافتی از ستاد ۲۰۰ میلیارد تومان بوده و نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان آن پرداخت نشده است.

خواستار دایر شدن معاونت فرهنگی و دانشجویی در بیمارستان‌های امام رضا(ع)، قائم(عج) و شهید هاشمی‌نژاد هستیم

در بخش دیگری از این جلسه دکتر محمدرضا صابری، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار کرد: بیمارستان امام رضا(ع) از مجموعه‌های موفق در حوزه‌های فرهنگی و دانشجویی بوده و پیشنهاد می‌کنم که معاونت فرهنگی و دانشجویی در این مرکز درمانی و همچنین در بیمارستان‌های قائم(عج) و شهید هاشمی‌نژاد دایر شود.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین کسانی که از برنامه‌های فرهنگی و دانشجویی بهره می‌برند دانشجویان پایه هستند و در نظر داریم تا در جهت بهره‌مندی دانشجویان بالین برنامه‌های ویژه فرهنگی و دانشجویی را با مدیریت بیمارستان‌های امام رضا(ع)، قائم(عج) و شهید هاشمی‌نژاد داشته باشیم.

اولویت فعالیت داروخانه‌های آموزشی نزدیکی مراکز درمانی با بیمارستان‌های متقاضی است

در بخش دیگری از این جلسه دکتر ناصر وحدتی، معاون غذاودارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تصریح کرد: فعالیت داروخانه‌های آموزشی در نزدیکی بیمارستان‌ها در برنامه کاری‌مان است و اولویت را به بیمارستان‌های متقاضی داده‌ایم.

وی اضافه کرد: همچنین در بحث تامین داروهای بیمارستانی همچون گذشته برنامه‌های خود را با قوت انجام می‌دهیم تا مشکلی در این خصوص وجود نداشته باشد.

مدیریت دفع پسماند عفونی و بی‌خطرسازی این موضوع در بیمارستان‌ها همواره مورد تاکید است

در ادامه این جلسه دکتر سیدجواد حسینی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار کرد: موضوع مدیریت دفع پسماند عفونی و بی‌خطرسازی این موضوع در بیمارستان‌ها همواره مورد تاکید است.

وی خاطرنشان کرد: رعایت نکات بهداشتی در راستای پیشگیری از مشکلات عفونی در بیمارستان‌ها و تمامی مراکز و مجموعه‌های فعال درمانی امری لازم و ضروری بوده و این موضوع همواره باید مدنظر قرار بگیرد.

حوزه پژوهش از اهمیت ویژه‌ای به‌خصوص در موضوعات بالینی و بیمارستانی برخوردار است

در ادامه این جلسه دکتر مجید غیورمبرهن، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار کرد: خدمات صورت گرفته در حوزه پژوهش بیمارستان امام رضا(ع) شایسته تقدیر بوده و این‌آمادگی را داریم تا با این بیمارستان همکاری لازم را در حوزه پژوهش و تامین منابع مالی اجرای طرح‌های پژوهشی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: حوزه پژوهش از اهمیت ویژه‌ای به‌خصوص در موضوعات بالینی و بیمارستانی برخوردار بوده و به همین جهت بر حمایت از طرح‌های پژوهشی بالینی و بیمارستانی تاکید داریم.

افزایش تخت‌های بیمارستانی در بیمارستان امام رضا(ع) اقدام قابل توجهی بوده است

در بخش دیگری از این جلسه دکتر شاپور بدیعی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تاکید کرد: افزایش تخت‌های بیمارستانی در بیمارستان امام رضا(ع) اقدام قابل توجهی بوده که صورت پذیرفته است.

وی بیان کرد: توسعه خدمات حوزه سرطان، تخصیص دستگاه‌های ام آر آی و سی تی اسکن، تقویت اتاق‌های عمل و توسعه خدمات حوزه درمان ناباروری از دیگر اقدامات در حال انجام حوزه درمان در بیمارستان امام رضا(ع) است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: ما این آمادگی را داریم تا نیازهای مراکز درمانی‌ای همچون بیمارستان امام رضا(ع) را که پذیرش بیماران زیادی دارد تامین نماییم و حتی می‌توانیم در صورت نیاز برخی از تجهیزات دیگر بیمارستان‌ها را به این مرکز درمانی انتقال دهیم.

بیمارستان امام رضا(ع) از مجموعه‌های پر خبر دانشگاه علوم پزشکی مشهد است

دکتر محمد پهلوان، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در این جلسه، گفت: بیمارستان امام رضا(ع) از مجموعه‌های پر خبر دانشگاه علوم پزشکی مشهد است و درخواست ما از مسئولان این بیمارستان که حداقل می‌تواند ۴ خبر موثر در هر هفته داشته باشد که همکاری مطلوب با رسانه‌ها است.

وی افزود: ما از تمامی مجموعه‌های وابسته از جمله بیمارستان امام رضا(ع) می‌خواهیم همکاری لازم را با رسانه‌ها داشته باشند تا ضمن انتشار مطالب مطلوب و موثر، ظرفیت‌های این مرکز درمانی به بهترین شکل ممکن به رشته تحریر درآمده و به تصویر کشیده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha