بیشترین بیماران مبتلا به مشکلات حاد تنفسی افراد بالای 65 سال هستند

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه همزمان با فصول سرد سال تعداد مبتلایان به بیماری‌های ویروسی تنفسی افزایش می‌یابد اظهار کرد: بیشترین بیماران مبتلا به مشکلات حاد تنفسی افراد بالای 65 سال هستند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزار سلامت،دکتر ناصر امینی خاطر نشان کرد: از ابتدای مهرماه امسال تا کنون هزار و 232 بیمار مبتلا به مشکلات شدید تنفسی اعم از کووید ۱۹، آنفلوانزا و آسم در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شدند که از این تعداد بیمار مبتلا به مشکلات شدید تنفسی، نتیجه آزمایش آنفلوانزای 409 بیمار، مثبت اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر بیماران مبتلا به مشکلات شدید تنفسی مربوط به گروه سنی ۶۵ سال به بالا هستند گفت: 367 نفر از بیماران را این گروه سنی تشکیل داده است و در رتبه بعدی، بیماران گروه سنی پنج تا ۱۴ سال هستند و رتبه سوم را بیماران گروه سنی زیر یک سال تشکیل می‌دهند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیماری آنفلوانزا نیز همانند بیماری کووید ۱۹ می‌تواند باعث بدحالی و مرگ بیماران شود از این رو دریافت واکسن آنفلوانزا برای گروه سنی سالمندان، مادران باردار و افراد دارای بیماری زمینه‌ای توصیه می‌شود.

وی با بیان این که استفاده مستمر از ماسک در تمام ایام بخصوص در فصول سرد سال مانع از شیوع بیماری آنفلوانزا، کرونا و سایر بیماری های قابل انتقال از طریق استنشاقی می شود ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر ساده انگاری و عادی انگاری تعداد زیادی از مردم در خصوص استفاده مستمر از ماسک زمینه شیوع بیماری آنفلوانزا را فراهم کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha