لزوم توجه به مقوله توریست درمانی در سیرجان

سرپرست فرمانداری شهرستان سیرجان در آیین تودیع و معارفه روسای سابق و جدید دانشگاه علوم پزشکی سیرجان با اشاره به اینکه سیرجان هر سال میزبان سرمایه‌ گذاران زیادی است و باید به آنان خدمات ارائه شود، از ایجاد مقوله توریست درمانی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ علی یعقوبی پور در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه سلامت شهرستان سیرجان، گفت: وجود اقتصاد پویا و معادن فعال در این شهرستان موجب جذب سرمایه گذاران زیادی شده است، که حتی در بین آنان وجود سرمایه گذاران خارجی نیز به چشم می خورد که با سرمایه‌ گذاران بومی مشارکت دارند.

وی افزود رقم سرمایه گذاری در آینده ای نزدیک در سیرجان به رقم قابل توجهی خواهد رسید که این به معنای حضور افراد بیشتری در این شهرستان است، بنابراین اید برای حضور این افراد در شهرستان سیرجان تدابیری بیاندیشیم و بحث «توریست درمانی» را در دستور کار قرار دهیم.

سرپرست فرمانداری سیرجان، تصریح کرد: این شهر با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد، در مسیر اتصال شمال کشور به جنوب می باشد و همین امر موجب مهاجر پذیری این شهرستان شده است.

دکتر یعقوبی با اشاره به آمار جمعیت این شهرستان که طبق سرشماری سال ۱۳۹۵، بیش از ۳۲۰ نفر اعلام شد، تصریح کرد: اما هم اکنون ما در حال ارائه خدمات بهداشتی درمانی به جمعیتی معادل یک هشتم جمعیت استان هستیم، که حدود ۸۰ هزار نفر می باشد.

وی با بیان اینکه منابع درآمدی ما برای ارائه این خدمات بر اساس جمعیت سال ۹۵ است، متذمررسد: باید در این زمینه تدابیر لازم اندیشیده شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان سیرجان، بحث عدالت در حوزه درمان را یک مقوله و اصل مهم خواند و افزود: عدالت درمانی نیز از اهم موضوعاتی است که در همه زمینه ها باید مورد توجه قرار گیرد، مخصوصاً توسط دانشکده علوم پزشکی که متولی امر درمان است باید بتواند در این زمینه برنامه هایی داشته باشد که این بحث را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم.

دکتر یعقوبی با اشاره به اینکه استان کرمان پایتخت مقاومت جهان اسلام است، خاطرنشان کرد: هر ساله مخصوصا در زمان سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی این استان میزبان گردشگران زیادی هست که حتی از کشورهای مختلف به این استان می آیند و به تبع آن در شهرستان هایی که پتانسیل های گردشگری دارند نیز حضور پیدا می‌کنند، بنابراین لازم است که بحث توریسم درمانی را جدی بگیریم.

وی ابراز داست: در کنار خدماتی که دانشکده علوم پزشکی سیرجان به عنوان یک بخش دولتی به همشهریان ارائه می دهد، ما در بخش‌ های دیگری نیز شاهد ارائه این خدمات هستیم به طور مثال: بیمارستان تامین اجتماعی بیمارستان، نیروی دریایی و همچنین بخش خصوصی که بسیار فعال است.

سرپرست فرمانداری سیرجان مجمع خیرین سلامت را به عنوان یکی از بخش های فعال خصوصی این شهرستان در بحث سلامت نام برد، که در ایجاد زیرساخت های مربوط به سلامت یک الگوی کشوری است و تاکنون در ارائه فعالیت های مطلوب به جامعه هدف توانسته است کارنامه درخشانی از خود ارائه دهد.

دکترریعقوبی پور، متذکر شد: برای این منظور که بتوانیم خدمات مطلوبی را به جامعه هدف ارائه دهیم، لازم است در برنامه‌ های سالانه تغییراتی ایجاد کنیم، که همه اینها زمینه‌ ساز تبدیل دانشکده علوم پزشکی سیرجان به دانشگاه باشد.

وی ادامه داد: ما بعد از مرکز استان دومین شهر پر جمعیت استان هستیم و این در وجهه شهرستان سیرجان نیست که ارائه خدمات پزشکی در آن در حوزه دانشکده باشد. همه زیرساخت ها جهت تبدیل به دانشگاه در شهرستان موجود است و اگر لازم باشد سایر زیرساخت ها نیز فراهم می‌ شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان سیرجان، عنوان کرد: از مزیت‌های تبدیل دانشکده به دانشگاه جذب هیات علمی بیشتر، ارتقاء ساختار سازمانی دانشکده به مراتب بالاتر، ارائه فعالیت های بیشتر در زیر مجموعه های دانشگاه نظیر حوزه درمان و آموزش، تنوع رشته های تحصیلی که متقاضیان زیادی در این شهرستان دارند را نام برد و گفت: همچنین در کنار رشته های پیراپزشکی می توان در زمینه رشته های پزشکی نیز گزینه‌های متعددی را اضافه کرد.

یعقوبی پور، اظهار کرد: فعالیت های دانشکده سیرجان کمتر از دانشگاه نیست و تزریق های مالی که از طرف شرکت های صنعتی و معدنی به خصوص مجموعه گل گهر به این مجموعه شد این مجموعه را در ارائه خدمات بهتر یاری کرد.

وی افزود: بیمارستان فوق تخصصی مجموعه گل گهر سیرجان در مراحل پایانی است و یکی از پیشرفته ترین بیمارستان های استان کرمان در بحث ارائه خدمات فوق تخصصی می باشد و این خود گام بلندی در جهت ارتقاء بهداشت و سلامت و هموار کردن مسیر تبدیل دانشکده به دانشگاه در این شهرستان می باشد.

وی در خاتمه صحبت‌ هایش خاطرنشان کرد: از ابتدای تاسیس دانشکده تاکنون تلاش همه مسئولین و دست اندرکاران قابل ستایش است، اما همه اینها تحت مدیریت دکتر محمدی بود که استاد نمونه اخلاق بودند و تلاش‌های ایشان به خصوص در دوران همه‌گیری کووید-۱۹ قابل ستایش می باشد.

سرپرست فرمانداری سیرجان در خاتمه برای دکتر محمدی رئیس اسبق و دکتر رضوی رئیس جدید آرزوی موفقیت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha