بافت بیش از ۲ هزار تخته فرش توسط مددجویان کمیته امداد استان کرمان

مدیر کل کمیته امداد خمینی(ره) استان کرمان؛ از بافت ۲ هزار و ۱۲۵ تخته فرش دستباف توسط مددجویان این سازمان طی نیمه اول سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ ناصر عسکری نژاد با اشاره به اینکه در چند سال گذشته رویکرد جهشی و چشمگیری در زمینهٔ تولید فرش دستباف توسط مددجویان در استان داشتیم؛ گفت: ۲ هزار و ۱۲۵ تخته فرش دستباف به متراژ ۱۸ هزار و ۶۲۵ متر مربع طی ۶ ماه سال جاری توسط مددجویان استان تولید و روانه بازار فروش شد.


وی؛ ارزش این فرش‌ ها را ۹۳ میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: هم‌ اکنون بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ قالیباف فعال تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند که اکثر این قالیبافان بیمه هستند.


مدیر کل کمیته امداد استان کرمان؛ تعداد دارهای فعال قالی مددجویان را بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ دار قالی بیان و تصریح کرد: به‌ منظور حمایت از قالیبافان تحت حمایت، فرش‌ های تولیدی آن‌ ها با نشان احسان بدون واسطه توسط این نهاد به فروش می‌ رسد.


عسکری نژاد، اذعان داشت: این نهاد با شناسایی طرح‌ های روز و مورد نیاز بازار، تأمین مواد اولیه مرغوب و مناسب، نظارت بر اجرای طرح‌ های قالیبافی مددجویان و فروش فرش‌ های تولیدی آن‌ ها در خارج از استان با قیمت بالاتر، تلاش کرده بیشترین سود را نصیب مددجویان بافنده تحت حمایت کند.

برگزاری طرح استعدادسنجی قالیبافان


وی با اشاره به اینکه استعداد سنجی قالیبافان و مشاوره شغلی آن‌ ها به‌صورت چهره به چهره از رویکردهای اساسی این نهاد در ایجاد طرح‌ های قالیبافی است، گفت: پس از طی این مراحل، متقاضیان بافت فرش جهت انتخاب نوع فرش و تکمیل پرونده به واحدهای مربوطه معرفی می‌ شوند تا با تهیه امکانات نقشه و مواد اولیه موردنیاز توسط کمیته امداد، طرح راه‌ اندازی شود.


مدیر کل کمیته امداد استان کرمان در پایان خاطرنشان کرد: هم‌ اکنون مددجویانی که با استفاده از تسهیلات قرض‌ الحسنه کمیته امداد آغاز به بافت فرش کرده‌ اند، در کنار رسیدگی به امورات روزمره زندگی شخصی و خانوادگی، از درآمد مناسبی نیز برخوردار هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha