نیمی از مددجویان کمیته امداد استان کرمان، زنان سرپرست خانوار هستند

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان، با بیان اینکه حدود ۱۱۸ هزار خانواده نیازمند در استان کرمان تحت حمایت این نهاد قرار دارند، گفت: بیش از نیمی از مددجویان کمیته امداد استان کرمان زنان سرپرست خانوار هستند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ ناصر عسکری نژاد، در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه کرمان با دعوت از مردم برای مشارکت در جشن نیکوکاری گفت: خوشبختانه با وجود مشکلات متعدد کمک های مردمی به این نهاد رشد خوبی داشته است.

وی همچنین به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری و در آستانه سالروز تأسیس کمیته امداد با تبریک اعیاد شعبانیه، افزود: انقلاب اسلامی ایران توجه ویژه و جدی به مستضعفان جامعه دارد و تشکیل نهاد انقلابی کمیته امداد در کمتر از یک ماه بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) بیانگر آن است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان کرمان با اشاره به اینکه افتخار داریم که در این نهاد انقلابی زیر نظر ولایت فقیه به قشر محروم جامعه خدمت رسانی می‌ کنیم، ادامه داد: طبق ماده شش اساسنامه کمیته امداد وظیفه داریم شناخت انواع محرومیت های مادی و معنوی نیازمندان را انجام دهیم .

عسکری نژاد با اشاره به اینکه مراکز نیکوکاری نیز در سطح محلات راه‌ اندازی شده است، بیان کرد: بیش از ۴۵۰ مرکز نیکوکاری در استان داریم که از این تعداد ۲۵۰ مرکز در مساجد راه اندازی شده و برخی از این مراکز نیکوکاری فعالیت تخصصی دارند

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به خانواده‌های نیازمند برای اشتغالزایی و تامین مسکن در دستور کار است، تصریح کرد: صندوق قرض‌ الحسنه امداد ولایت برای پرداخت تسهیلات قرض‌ الحسنه ضروری به نیازمندان راه‌ اندازی شده، که با کمک خیرین این تسهیلات به مددجویان پرداخت می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه یکی از اهداف مهم کمیته امداد، ارتقای باورهای دینی و اعتقادی مددجویان است، تاکید کرد: در این راستا برنامه‌ های متعدد فرهنگی و مذهبی برای مددجویان در حال انجام است.

عسکری نژاد، با بیان اینکه حدود ۱۱۸ هزار خانواده نیازمند در استان کرمان تحت حمایت این نهاد قرار دارند که از این تعداد ۴۴ درصد در جنوب استان و حدود ۱۸ درصد در شرق استان ساکن هستند، اظهار داشت: بیش از نیمی از مددجویان کمیته امداد استان کرمان زنان سرپرست خانوار هستند.

وی با تقدیر از خیرین استان کرمان و حمایت آنها از نیازمندان جامعه به‌ ویژه خانواده‌ های تحت حمایت کمیته امداد، اظهار کرد: ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه از برنامه‌ های کمیته امداد در استان است و مردم استان کرمان در این زمینه همکاری بسیاری خوبی با این نهاد داشته اند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان کرمان با بیان اینکه کمک معیشتی و حمایتی و توانمندسازی نیازمندان را با جدیت دنبال می‌ کنیم، ابراز داشت: در سال جاری ۴ هزار و ۳۵۹ سری جهیزیه با اعتبار بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان به زوجین نیازمند اهدا شده است و هم چنین در سال جاری حدود ۱۵ میلیارد تومان برای درمان و سلامت نیازمندان هزینه شده است.

عسکری نژاد، خاطرنشان کرد: تعداد زیادی دانش‌ آموز و دانشجو تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند، که تعدادی از این دانش‌ آموزان و دانشجویان نخبه هستند و در طول سال تحصیلی از تحصیل شان در تمام مقاطع تحصیلی و دانشگاهی حتی تا مقطع دکتری حمایت می‌ شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha