۴ باجه سیار خدمات الکترونیک قضایی در مناطق محروم استان کرمان افتتاح شد

معاون قضایی، آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان از راه اندازی چهار باجه سیار ارائه خدمات الکترونیک قضایی رایگان در مناطق محروم استان کرمان به مناسبت هفته دولت، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مهدی بخشی، گفت: این اقدام بر مبنای تاکیدات ریاست قوه قضاییه برای تعمیق و توسعه خدمات رایگان قضایی در مناطق کم برخوردار انجام شده است.

وی افزود: باجه های سیار ارائه خدمات الکترونیک قضایی در حال حاضر در اندوهجرد شهداد، فیض آباد راور، گنبکی ریگان و رمشک راه اندازی شده است و به زودی تعداد این باجه های سیار در استان افزایش خواهد یافت.

معاون قضایی، آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اغلب در شهرستان ها و بخش های استان مستقر هستند، مردم ساکن در روستاها و مناطق کم برخوردار مجبور هستند برای انجام شکایت، تظلم خواهی، ثبت سامانه ثنا، طرح دادخواست، ارسال لوایح قضایی و ... مسافت های طولانی را طی کنند که با راه اندازی این دفاتر به صورت سیار کمک بزرگی به مردم این مناطق صورت خواهد گرفت.

بخشی با اشاره به این مطلب که ارائه خدمات باجه های سیار خدمت الکترونیک قضایی به صورت رایگان است و بابت ثبت شکایات و لوایح، وجهی اخذ نخواهد شد، تاکید کرد: در حال حاضر ۶۰ دفتر الکترونیک قضایی در حوزه های قضایی استان و در شهرستان ها و بخش ها فعال هستند و علاوه بر این دفاتر، باجه های سیار نیز در نقاط محروم و دور افتاده استان راه اندازی شده است

وی، از همراهی و پشتیبانی های مرکز فناوری قوه قضاییه نیز تقدیر کرد و ادامه داد: استان کرمان از استان های پیشتاز در حوزه هوشمندسازی خدمات قضایی و توسعه زیرساخت های الکترونیک به شمار می رود و در حال حاضر تمامی حوزه های قضایی استان از طریق فیبرنوری از ارتباط الکترونیک برخوردار هستند و توسعه این اقدامات در شوراهای حل اختلاف نیز آغاز شده است و آمار موجود نشان دهنده افزایش روزافزون رضایتمندی مردم از خدمات قضایی به ویژه خدمات آنلاین و الکترونیک است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha