کمبود پزشک دردی دوا نشدنی در خراسان جنوبی

خراسان جنوبی از لحاظ زیرساخت‌های بیمارستانی رتبه سوم کشوری را دارد، اما همچنان کمبود پزشک متخصص، دردی دوا نشده در این استان است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، موسوی میرزایی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در جمع خبرنگاران گفت: خراسان جنوبی به لحاظ زیرساخت‌های بیمارستانی، درمانی و تجهیزات بر مبنای شاخص‌های کشوری در رتبه سوم قرار دارد.

وی افزود: از لحاظ تجهیزات در برخی از نقاط استان از متوسط کشوری هم پایین‌تر هستیم، اما در مجموع استان وضعیت خوبی دارد و تلاش می‌کنیم به سمت عدالت پیش برویم تا شرایط در همه شهرستان‌ها یکسان شود.

موسوی میرزایی اظهار کرد: به لحاظ نیروی انسانی و پزشک متخصص جز استان‌های ضعیف کشور هستیم و دلایل متعددی برای این کمبود وجود دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: در شهریور هر سال سهمیه نیروی پزشک متخصص در کشور اختصاص می‌یابد.

وی ادامه داد: در چندین نوبت به صورت حضوری و نامه نگاری کمبود نیرو پزشک متخصص در خراسان جنوبی کاملا واضح به وزارت بهداشت، دارو و درمان اعلام شده است.

موسوی میرزایی بیان کرد: در جلسه هیئت امنایی که چند روز پیش برگزار شد مصوب شد به عنوان مشوق، پرداختی پزشکان افزایش یافته و حق مسکن و حقوق پزشکان به موقع پرداخت شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: چند هفته گذشته ۹۱ میلیارد تومان وارد استان شد که قسمتی از مطالبات پزشکان استان پرداخت شد و ۸۵ میلیارد تومان دیگر نیز تا چند روز آینده برای رفع مشکلات قسمت‌های مختلف درمان اختصاص می‌یابد.

وی افزود: امسال ۱۲۰ پزشک نیاز داریم که با توجه به اینکه چه تعداد پزشک وارد سامانه وزارت بهداشت شوند به استان‌ها اختصاص می‌یابد.

موسوی میرزایی بیان کرد: پارسال در کشور هزار و ۵۰۰ فارغ التحصیل دکتر داشته ایم که از این تعداد ۷۵ نفر به خراسان جنوبی اختصاص یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha