لزوم راه اندازی قرارگاه استانی "عدالت تربیتی" و "نصیب آموزشی برابر"

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه ۵۰ درصد دانش آموزان این استان در مناطق روستایی و عشایری تحصیل می کنند، از راه اندازی قرارگاه استانی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رضا رضایی در نشست مجازی اعضای شورای معاونان آموزش و پرورش استان با مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها که با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، گفت:حدود ۵۰ درصد دانش آموزان این استان در مدارس روستایی و عشایری تحصیل می کنند.

وی در ادامه از لزوم راه اندازی قرارگاه استانی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در استان خبر داد و گفت: اختصاص سرانه به مدارس مناطق محروم کرمان، کاهش نرخ بازماندگان از تحصیل و جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان از مهمترین اهداف راه اندازی این قرارگاه است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان؛ انسداد مبادی بی سوادی را لازمه پیشگیری از افزایش تعداد افراد بی سواد دانست و اظهار کرد: همه نهادهای دولتی و غیر دولتی و مردم باید با آموزش و پرورش در راستای شناسایی افراد بی سواد در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال همکاری کنند.

رضایی عدالت محوری را مهمترین راهبرد آموزش و پرورش کرمان دانست و افزود: کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی را در این استان با جدیت و استفاده از ظرفیت های مختلف پیگیری خواهیم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha