تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو در استان کرمان به ۱۱ نفر رسید

مدیر گروه مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اعلام ابتلای قطعی ۱۱ نفر به تب کریمه کنگو گفت: برای ساماندهی این وضعیت باید کشتارگاه کرمان هر چه سریعتر راه اندازی شوند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر سعید صحبتی در جلسه گروه کاری سلامت استان کرمان، افزود: طی دو سال قبل موارد این بیماری کاهش یافته بود اما امسال این روند افزایش یافته است و تا امروز حدود ۴۰ مبتلا به تب کریمه کنگو در کشور با ۳ مورد مرگ گزارش شده است

وی در ادامه افزود: ساماندهی دام های آلوده، رعایت پیش سرد در لاشه، سم پاشی محل نگهداری دام و ...  از جمله راه های مبارزه با بیماری تب کریمه کنگو است.

بگفته مدیر گروه مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان با وجود آلودگی دام، اگر لاشه ۲۴ ساعت در محیط سرد(دو تا چهار درجه) قرار بگیرد، به طور قطع ویروس از بین می رود و گوشت با اطمینان قابل استفاده است.

صحبتی با اشاره به آلودگی دام های قاچاق و دام‌ های بومی تصریح کرد: باید پست های قرنطینه دامی تقویت و آموزش و اطلاع رسانی نیز پیگیری شود، زیرا تشخیص و شناسایی زود هنگام تب کریمه کنگو در درمان سریع و به موقع و پیشگیری از مرگ و میر بسیار موثر است.

مدیر گروه مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان در بخش دیگری از سخنانش درباره وضعیت رصد پشه آئدس در استان کرمان گفت: این پشه عامل سه بیماری است که در کشورهای افغانستان، پاکستان و عربستان شیوع داش و پارسال نیز در هرمزگان دیده شد و با توجه به مراودات این استان با استان کرمان، اقدامات متعددی در زمینه مقابله با این موضوع صورت گرفته است.

دکتر صحبتی خاطر نشان کرد: هنوز موردی از حضور پشه آئدس در استان کرمان شناسایی نشده و تمام اقدامات لازم را که برای شناسایی زود هنگام این پشه و بیماری در استان را انجام می دهیم و در همین راستا نیز فرودگاه های کرمان مرتبا رصد می شود و تله گذاری برای صید پشه انجام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha