افشای یک توافق امنیتی محرمانه بین عربستان سعودی و رژیم اشغالگر

رسانه‌های عبری از توافق امنیتی محرمانه بین عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی برای تقویت روابط بین در مسیر عادی‌سازی خبر دادند.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست گزارش داد که عربستان سعودی و رژیم اشغالگر به توافقی امنیتی دست یافته اند که به نیروی هوایی اسرائیل اجازه می دهد در آسمان عربستان پرواز کند.

در ازای این مجوز رژیم صهیونیستی خروج نیروهای بین المللی از جزایر تیران و صنافیر و تحویل آن به ریاض را پذیرفته است.

این روزنامه به نقل از یائیر لاپید، وزیر امور خارجه رژیم اشغالگر اعلام کرد که او نسبت به احتمال عادی سازی روابط با عربستان خوشبین است و نشانه‌ها مثبت به نظر می رسد.

لاپید تصریح کرد: گام‌هایی که برای ایجاد روابط رسمی میان رژیم اشغالگر و عربستان سعودی انجام می‌شود، گام‌های کوچکی است، اما به سمت جلو حرکت خواهد کرد.

ناظران معتقدند اظهارات مقامات صهیونیستی در مورد عادی سازی بیانگر استراتژی مشترک با بن سلمان برای برقراری تدریجی روابط با تل آویو است.

براساس گزارش منابع مطلع سعودی‌ها در حال حاضر ترجیح می‌دهند که روابط بر موضوع اقتصادی متمرکز شود، زیرا پرونده‌های دیگر همچنان با موانع زیادی مواجه هستند، در حالی که باز بودن مسیر اقتصادی ممکن است راه را برای گام‌های بزرگ‌تری هموار کند.

در همین حال، اسرائیل هیوم فاش کرد که بسیاری از مقامات رژیم اشغالگر در ده سال گذشته از عربستان سعودی بازدید کردند.

سفر مقامات اسرائیلی به عربستان سعودی تاکنون مخفیانه بوده است. به جز سفر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق در نوامبر 2020 که در جریان آن رئیس موساد او را همراهی می کرد.

منبع:العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha