تحول در کلانتری‌ها اولویت اول انتظامی کشور در سال 1401

رئیس پلیس پیشگیری انتظامی کشور با بیان اینکه در صدد هستیم با معرفی الگوی رفتاری صحیح، مهارت‌های کارکنان را در این حوزه تقویت کنیم، گفت: کارکنان مجموعه انتظامی کشور خصوصا کارکنان کلانتری و پاسگاه با عمل به رسالت پلیس زمینه اعتماد و پشتیبانی بیش از پیش مردم از ماموریت های پلیس را فراهم می کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت ، سردار "مهدی معصوم بیگی" در کارگاه آموزشی "بهینه سازی و رشد مهارت‌های رفتاری کارکنان انتظامی کشور" که به صورت برخط و با مشارکت روسای پلیس پیشگیری و جمعی از کارکنان 420 کلانتری هدف در سراسر کشور برگزار شد، اظهار داشت: از زحمات و تلاش‌های مجاهدان خط مقدم نظم و امنیت که در راه خدمت رسانی به مردم عزیز کوشا، فعال و پویا هستند قدردانی و خدا قوت و خسته نباشید می گویم.

وی با اشاره به مجموعه اقدامات انجام شده در راستای رشد و تعالی کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی کشور گفت: فرمانده معظم کل قوا امام خامنه ای عزیز "مدظله العالی" در اغلب دیدارهای فرماندهان و مسئولان انتظامی کشور با معظم له، توجه و رسیدگی به کلانتری و پاسگاه ها را مستمرا تاکید کرده اند و این پیگیری‌ها از طرف ایشان بیانگر مهم بودن عملکرد این بخش از مراکز و واحدهای انتظامی در مجموعه کل نظام اسلامی است.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها فی نفسه مهم هستند چراکه در خط مقدم تامین نظم و امنیت و مقابله و پیشگیری از ناهنجاری ها هستند، افزود: بیشترین ارتباط مستقیم مردم با پلیس در محیط های کلانتری و پاسگاه تجلی پیدا می کند از این رو همیشه در معرض توجه مردم هستند و رفتار، گفتار، کردار و کارآمدی و ... کارکنان همیشه ارزیابی و به کل انتظامی کشور و فراتر از آن به نظام اسلامی تعمیم داده می شود.

این مقام ارشد انتظامی به نقل از فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران، اولویت محوری انتظامی کشور در سال 1401 را تحول در کلانتری و پاسگاه‌های کشور عنوان کرد و ادامه داد: تمام ظرفیت انتظامی کشور معطوف رشد و تعالی همه جانبه کلانتری و پاسگاه ها شده است و امورات مرتبط به این امر از طریق قرارگاه مرکزی تحول کلانتری و پاسگاه که ریاست و مدیریت آن با سردار "حسین اشتری" فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران است، پیگیری و اجرایی می شود.

ارشدترین مقام پلیس پیشگیری کشور با تاکید بر اینکه ماموریت های پلیس پیشگیری انسان محور است، تصریح کرد: هر چند طرح‌های جامع، متنوع و کاربردی در خصوص تقویت و تحول در ساختار و سازمان، توان و تحرک و هوشمندسازی برای حفظ شان و منزلت کارکنان کلانتری و پاسگاه، تسریع و تسهیل در خدمات رسانی به مردم و تامین رفاه و معیشت کارکنان در جریان است از این رو تا زمانی که رفتار ما با مخاطبان بر مدار اخلاق نباشد مفید فایده نخواهد بود.

*افزایش سرمایه اجتماعی پلیس در گرو حسن رفتار کارکنان

رئیس پلیس پیشگیری انتظامی کشور پاسخگویی، رفتار اسلامی، تکریم و خدمت رسانی به مردم را از جمله رسالت های پلیس مردمی برشمرد و گفت: اعتماد و پشتیبانی مردم از ماموریت‌های پلیس ناشی از حسن رفتار کارکنان کلانتری و پاسگاه است از این رو پلیس پیشگیری در صدد است با برگزاری کارگاه های آموزشی استانداردسازی و تعالی رفتار از کارکنان که سرمایه‌های سازمان و از مردم که پشتوانه و سرمایه اجتماعی پلیس محسوب می شوند، صیانت کند.

*معرفی و آموزش الگوهای صحیح رفتاری در کارگاه‌های آموزشی

سردار معصوم بیگی با تاکید و توصیه کارکنان کلانتری و پاسگاه به رفتار صحیح و منطقی مبتنی بر محور قانون و با چاشنی خیرخواهی نسبت به آحاد مردم خاطرنشان کرد: پلیس ملجاء و پناهگاه مردم است و این جایگاه رفیع و ارزشمند ایجاب می کند علی‌رغم تراکم کاری و علی‌رغم خستگی های ناشی از کثرت ماموریت با مردم مهربانانه و حسنه و با مجرمان مقتدرانه رفتار کنیم.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه تعداد کثیری از کارکنان کلانتری و پاسگاه های هدف در سال گذشته در کارگاه های آموزشی با مهارت‌های رفتاری آشنا شده اند، عنوان کرد: در صدد هستیم سایر کارکنان جامعه هدف در 6 ماهه نخست سال جاری در این کارگاه‌ها شرکت تا ضمن فراگیری الگوی رفتاری صحیح، مهارت‌های کارکنان را در این حوزه تقویت کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha