نمره خوبی در رفاه اجتماعی کارگران نداریم/  کسری اعتبار ۵۰ هزار میلیاردی سازمان تامین اجتماعی

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در رفاه اجتماعی برای کارگران نمره مناسبی نداریم و دلیل آن هم عدم توجه به مشکلات این قشر جامعه است.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از زنجان ، سید مرتضی خاتمی در مراسم تجلیل و تقدیر از منتخبین جامعه کارگری و کارگران نمونه استان زنجان، اظهارکرد: کارگران سرمایه‌های اجتماعی و تعیین کننده رونق اقتصادی جامعه هستند که در تمامی شرایط  جامعه از جمله جنگ و تحریم با کار و تلاش خود باعث پیشرفت کشور و ایستادگی در برابر دشمنان شدند .

وی با بیان اینکه کارگران، تحت عنوان روابط کار و قوانین جاری بین‌المللی باید به رسمیت شناخته شوند، افزود: متاسفانه امروزه این قشر در کشور در مضیقه‌ و مشکلات مختلفی از جمله مسکن ،امنیت شغلی و....هستند.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در رفاه اجتماعی برای کارگران نمره مناسبی نداریم و دلیل آن هم عدم توجه به مشکلات این قشر جامعه است.

خاتمی با بیان اینکه کارگران باید زیر چتر حمایتی نظام تامین اجتماعی باشند  افزود: این امر در کشورهای پیشرفته دارای جایگاه ویژه‌ای است و جزء منابع اقتصاد کشور برای توسعه محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه علی‌رغم گستردگی سازمان تامین اجتماعی در کشور  و با توجه به ارائه  ۱۸ خدمات حمایتی به کارگران، کارمندان و سایر اقشار از عمق مناسبی برخوردار نیست بیان کرد : یکی از دلایل طبق گفته صاحبان اقتصادی، سرمایه و مدیران صنایع رکود کشور است.

این مسئول با اشاره به اینکه  رکود عامل مهم فرو نشست تعالی سازمان تامین اجتماعی است بیان داشت: متأسفانه در سال‌های بعد از انقلاب با وجود داشتن شرکت‌های مختلف سرمایه‌گذاری مدیریت مناسبی را در این سازمان شاهد نبوده‌ایم.

سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر ۵۰ هزار میلیارد کسری اعتبار دارد

خاتمی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی به عنوان فراگیرترین صندوق بیمه‌ای در کشور است  افزود: این سازمان در حال حاضر ۵۰ هزارمیلیارد کسری اعتبار دارد که  علت آن هم پیشی گرفتن سرعت رشد بازنشستگان از سرعت بیمه شدگان و عدم پرداخت مطالبات تامین اجتماعی از طرف دولت است که این زنگ خطری برای سازمان تامین اجتماعی است.

وی با اشاره به عدم پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی از طرف دولت‌ها گفت: دولت سیزدهم مانند دولت‌های دیگر لایحه‌ای برای پرداخت بدهی خود به سازمان تأمین اجتماعی به مجلس ارائه نکرده است.

عضوکمیسیون بهداشت  مجلس شورای اسلامی، به مداخله فوری در سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: یکی  از مداخلات تعیین مدیران کارآمد و شایسته برای این سازمان است که تا به امروز شاهد این امر نبوده‌ایم.

رشد اسمی افزایش حقوق کارگران توجیه کننده معیشت کارگران نیست

خاتمی با اشاره به اینکه صرفا تنها رشد اسمی افزایش حقوق کارگران توجیه کننده تامین معیشت آنها نخواهد بود  افزود :رشد اسمی باید با قدرت خرید کارگران توجیه پیدا کند.

برنامه‌های سازمان تامین اجتماعی باید در اتاق شیشه‌ای پیش روی دید همه مردم قرار گیرد

وی تصریح کرد : عدم رشد سازمان تامین اجتماعی در بسیاری موارد دست‌های پشت پرده بسیاری است که این سازمان را به حیاط خلوت خود تبدیل کرده‌ است  که از جمله آنها شرکت‌های تابعه سازمان هستند.

وی با بیان اینکه  برنامه‌های سازمان باید در اتاق شیشه‌ای پیش روی دید همه مردم قرار گیرد افزود : با مدیریت لایق، کار آمد و فساد ستیزی، می‌توان سازمان تامین اجتماعی را از بحران نجات داد و همچنین با انتصاب مدیران شایسته و تحول گرا می‌توان ریشه‌های فساد را در این سازمان خشکاند.

این مسئول  با اشاره به اینکه برای حذف ارز ترجیحی دولت‌مردان باید تمهیدات و مقدمات لازم را فراهم و جایگزینی‌های لازم را پیش‌بینی کنند افزود : در صورت نداشتن برنامه مشخص این امر تبدیل به هرج و مرج خواهد شد.

خاتمی با اشاره به حذف ارز ترجیحی دارو اشاره کرد و گفت: با حذف ارز، شاهد افزایش قیمت دارو خواهیم بود و باید جایگزین های آن توسط مسئولان مشخص شود تا بعداً اقدام به حذف ارز کنند.

وی همچنین در خصوص حذف ارز ترجیحی گندم و آرد گفت: انجام حذف در وسط زنجیره کار فسادآور خواهد بود و باید این کار در پایان زنجیره انجام شود و باید مابه التفاوت یارانه نان به اقشار ضعیف جامعه پرداخت شود.

خبرنگار:زهرا نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha