توسعه اقدامات معنوی نظیر ختم قرآن، موجب ارتقای مجموعه دانشگاه می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در آیین اختتامیه نخستین دوره طرح ختم قرآن کریم کارکنان حفاظت فیزیکی دانشگاه، توسعه اقدامات معنوی نظیر ختم قرآن را موجب ارتقای مجموعه دانشگاه دانست.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر «سید وحید حسینی» در این آیین ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه‌داران در ایام ماه مبارک رمضان، از کارکنان حفاظت فیزیکی برای اجرای این اقدام معنوی قدردانی کرد و گفت: تقویت سلاح دین و اخلاق در افراد، علاوه بر آرامش فردی، آرامش دیگران را نیز در پی دارد و تاسی به قرآن کریم، چنین آثاری به همراه خواهد داشت.
او اظهار کرد: تاثیر معنوی قرائت قرآن چنان است که خداوند متعال از پیامبر رحمت(ص) که دارنده این معجزه است نیز می خواهد که بر این امر مبادرت داشته باشد.
دکتر سید وحید حسینی با اشاره به آیات و روایات که نفس کشیدن و خواب روزه داران در ماه مبارک رمضان را عبادت و خواندن یک آیه قرآن در ماه مبارک رمضان را برابر با ختم قرآن دانسته اند؛ عنوان کرد: توسعه اقدامات معنوی نظیر ختم قرآن کریم در ماه مبارک رمضان موجب افزایش اعتبار و ارتقای مجموعه دانشگاه می شود.
مشارکت ۳۲۸ نیروی حفاظت فیزیکی دانشگاه در دوره طرح ختم قرآن کریم ماه مبارک رمضان ۱۴۰۱
مشاور رئیس دانشگاه و مدیر حراست نیز در این آیین، استقلال و آزادی کشور را مدیون تلاش امام راحل(ره) و شهدا دانست و با آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری، ثواب این اقدام معنوی را به روح امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب اسلامی، به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی تقدیم کرد.
دکتر «پژمان نعمت الهی» با قدردانی از افرادی که در این طرح مشارکت داشته اند، اعلام کرد: این طرح با مشارکت ۳۲۸ نفر به صورت مجازی برگزار شده و آمارها نشان می دهد که در طی برگزاری، روزانه دو بار ختم معنوی قرآن انجام شده است.
او ابراز امیدواری کرد که با توسعه این فرهنگ در واحدهای مختلف دانشگاه و دیگر سازمان ها، این اقدام در سال‌های آینده نیز ادامه یابد و افراد بسیاری در این طرح معنوی سهیم باشند.
نماینده حراست کل استان فارس نیز در این آیین با تقدیر از برگزار کنندگان این دوره معنوی، به تبیین برکات دین اسلام و قرآن مجید پرداخت.
حجت الاسلام «حجت الله نوایی» کارشناس فرهنگی ساختمان مرکزی دانشگاه نیز دیگر سخنران این آیین بود که پیرامون برکات قرآن به ویژه در ماه مبارک رمضان، توصیه ها و مطالبی عنوان کرد.
در این آیین که صبح امروز، دهم اردیبهشت ۱۴۰۱ در سالن ۲۲ بهمن ساختمان مرکزی دانشگاه و با حضور مهندس «ابوذر پاریزی» مدیر روابط عمومی دانشگاه و کارکنان حفاظت فیزیکی دانشگاه برگزار شد، کارکنان حفاظت فیزیکی شرکت کننده در این دوره معنوی، تقدیر شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha