۸۴۷ ماما در استان زنجان فعالیت می‌کند / لزوم  ایجاد موازنه در رشد جمعیت و بارداری ناخواسته

رئیس نظام پزشکی استان زنجان  با بیان اینکه در حال حاضر ۸۷۴ ماما در استان زنجان فعالیت می‌کنند  گفت:  در بحث سیاست رشد جمعیت و پیشگیری از بارداری ناخواسته باید موازنه ایجاد شود تا سلامت مادر و جنین لطمه نخورد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان ، محمد محرمی ظهر روز شنبه  در دیدار ماماها و مسئولان نظام پزشکی استان با امام جمعه زنجان که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: ۱۵ اردیبهشت ماه روز ماما است و  اولین و قدیمی‌ترین حرفه سلامت بوده که نقش بسیار مهمی در پیشگیری از بیماری‌های حوزه زنان دارد.

وی با بیان اینکه در دنیا ماماها را مهمترین عامل زایمان می‌شناسند و در دنیای کنونی برای هر زن یک ماما نیاز است، افزود: ماماها رسالت‌های مختلفی در قبل، حین و بعد از بارداری و غیره دارد.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان با بیان اینکه طبق گزارش اعلام شده توسط وزارت بهداشت سالمندی جمعیت در کشور اتفاق می‌افتد و بحران جمعیت به وجود خواهد آمد، تصریح کرد: ایران کشوری است که با سریع‌ترین نرخ سالمندی در حال یکه‌تازی است و افزایش پدیده مجردهای سالمند را افزایش خواهد داد.

محرمی  با بیان اینکه اکنون ۸۷۴ ماما در استان زنجان در حال خدمت‌رسانی هستند، خاطرنشان کرد: بحث سیاست رشد جمعیت و پیشگیری از بارداری ناخواسته باید موازنه ایجاد شود تا سلامت مادر و جنین لطمه نخورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha