ماجرای مادری که به تنهایی فرزندان یتیم خود را حمایت کرد

تلاش و پشتکار در موفقیت مددجویان از موضوعات ویژه برنامه جشن رمضان شب گذشته بود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی شبکه پنج؛ شب گذشته زهرا حاجی‌زاده، کارآفرین و نیکوکار مهمان ویژه برنامه جشن رمضان بود. وی که به دلیل فوت همسرش شرایط سختی را پشت سر گذاشته بود از اقدامات خود برای ایجاد کسب‌وکار و حمایت از فرزندانش گفت. او همچنین با اشاره به تجربیات خود، بانوانی که در شرایط مشابه هستند را راهنمایی کرد.

کارآفرین و نیکوکار گفت: من در حال حاضر در حوزه تولید لباس‌های کوهنوردی فعالیت دارم. من در سال ۹۷ متاسفانه همسر خود را به دلیل ابتلا به بیماری لاعلاج از دست دادم، از آن زمان به بعد تمامی مشکلاتی مالی و مسائلی مانند تربیت و نگهداری از فرزندان بر عهده من بود. من در این دوران نیز تدریس خیاطی لباس و چهره انجام می‌دادم. با گذر زمان توانستم از سختی‌ها بگذرم و مقاومت لازم را داشته باشم. با این حال باید از مسئولان کمیته امداد تشکر کنم چرا که در شرایط سخت به من کمک کردند.

حاجی‌زاده افزود: زمانی که همسرم فوت کردند دختری ۱۰ ساله و پسری ۷ ساله داشتم. در آن زمان تنها چاره من توکل به خدا و ادامه مسیر بود. زمانی که من به عنوان مربی در یکی از آموزشگاه‌ها بودم که یکی از کارشناسان کمیته امداد به آنجا آمد تا مستندی را از شرایط آموزشگاه تهیه کند. آن کارشناس از من شرایط زندگی و اهداف من پرسید. این مسئله شروعی برای گرفتن وام‌ از کمیته امداد بود که با آن‌ها چرخ دوخت خریدم و دوخت مانتو را آغاز کردم.
 
او ادامه داد: از آنجایی که من کوهنوردی می‌کردم یکی از استادان به من پیشنهاد دوخت لباس‌های کوهنوردی را داد و توصیه کرد تا خود به عنوان تبلیغ لباس‌ها آن‌ها را بپوشم. با گذر زمان توانستم واحدی اجاره کنم و از مددجویان کمیته امداد کمک بگیرم و تعداد چرخ دوخت‌ها را افزایش دهم. اکنون نزدیک به یک سال و نیم است که کارگاه خود را آغاز کرده‌ام و از شهرهای مختلف مانند اصفهان، یزد و مناطق دیگر سفارش می‌گیرم. زمانی که وارد این بازار شدم متوجه میزان تقاضا در این حوزه شدم و توانستم در مدت زمان کوتاه رشد بسیار مناسبی در فروش لباس‌های کوهنوردی داشته باشم.

بخش دوم

نیکوکار اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ما باید زمینه اشتغال و تولید را فراهم سازیم. اگر کارشناسان دولتی حمایت‌های لازم را انجام دهند کارآفرین‌هایی مانند من می‌توانند فعالیت خود را گسترش دهند و پیشرفت قابل توجهی داشته باشند. افراد می‌توانند در هر زمینه‌ای فعالیت داشته باشند اما نیاز به آن دارند تا زمینه مناسب برای آن‌ها فراهم شود.

حاجی زاده گفت: اکنون عموم افرادی که در کارگاه من فعالیت دارند مددجویان کمیته امداد هستند. در مشاغل خانگی نیز از مددجویان بهزیستی حضور دارند. افرادی مانند من و کارمندانم نیاز به وام‌های کارشناسی شده دارند چرا که بدون کمک نمی‌توانند پیشرفت لازم را داشته باشند.

وی افزود: راهنمایی من برای افرادی که مشابه به من دارند آن است که به خداوند توکل کنند و در فعالیت خود تلاش و پشتکار داشته باشند. افراد نباید از قرار گرفتن در چنین شرایطی دچار ترس شوند و باید به تلاش خود ادامه دهند.

ویژه برنامه جشن رمضان که هر شب ساعت ۲۱:۴۰ به تهیه کنندگی  کاوه امیری جاوید از شبکه ۵ سیما پخش می شود، شب گذشته با حضور نیکوکار بر روی آنتن رفت. در این برنامه پس از پخش آیتم‌ها، نماهنگ و اجرای موسیقی ؛ قدسیه صالحی و بابک افرا با زهرا حاجی‌زاده به گفت و گو نشستند. در ادامه بینندگان جشن رمضان می‌توانند تصاویر، ویدئوها و اطلاعات بیشتر این برنامه را در صفحه اینستاگرامی برنامه به آدرس @JashneRamezanTV5 مشاهده کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha