امروز فلسطینیان یک عامل قدرت و بازیگری در سطح بین الملل هستند

اخباری با بیان اینکه تحولات امروز فلسطین نتیجه مستقیم بازیگری ملت فلسطین و جریان مقاومت است، اظهار کرد: امروز فلسطینیان عامل قدرت هستند و می توانند به عنوان یک بازیگر بین المللی، حرف خود را به کرسی بنشانند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت،برنامه «گفتگوی سیاسی» رادیو گفت‌وگو با موضوع بررسی آثار رستاخیز سرنوشت ساز ملت فلسطین پس از 70 سال مقاومت و با حضور دکتر محمد اخباری، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل فلسطین به روی آنتن رفت.

محمد اخباری با بیان اینکه بازیگران در نظام بین الملل یک نقش و سهمی دارند، گفت: رژیم صهیونیستی 70 سال پیش وقتی به منطقه آمدند، فلسطینیان تعیین کننده نبودند و مبارزات آن ها در طول زمان کامل تر شده است.

وی به جنگ های 33 روزه و 11 روزه و تحولات اخیر فلسطین اشاره و بیان کرد: افزایش توانایی جریان مقاومت در فلسطین برای مبارزه و مقابله با رژیم صهیونیستی، سبب شده است فلسطینیان امروز در تحولات عاملی تعیین کننده باشند؛ به طوری که امروز یک سمت میز آن ها قرار دارند و سمت دیگر میز نیز قدرت های غربی نشسته اند در حالی که در گذشته چنین چیزی وجود نداشت.

این استاد دانشگاه در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو تحولات امروز فلسطین را نتیجه مستقیم بازیگری ملت فلسطین و جریان مقاومت دانست و اظهار کرد: امروز جریان مقاومت یک وزن ژئوپلتیک پیدا کرده است. همین امر سبب شده است رژیم صهیونیستی و غرب هزینه های سرسام آوری انجام دهند تا در مقابل جریان مقاومت بایستند.

وی از گسترش آرمان آزادی بخش فلسطین گفت و عنوان کرد: امروز در همه نقاط دنیا از جمله در کشورهای غربی برای تحقق حقوق فلسطینیان تظاهرات انجام می دهند در حالی که در گذشته رژیم صهیونیستی هر بلایی سر مردم فلسطین می خواست، می آورد که اردوگاه صبرا و شتیلا نمونه آن است.

این کارشناس مسائل فلسطین افزود: در دنیا تقریبا واکنش جدی علیه جنایات صبرا و شتیلا صورت نگرفت اما امروز با یورش صهیونیست ها به مسجد الاقصی، شاهد واکنش های زیادی در سطح جهان علیه رژیم صهیونیستی هستیم. این موارد نشان می دهد امروز فلسطینیان عامل قدرت هستند و می توانند به عنوان یک بازیگر بین المللی، حرف خود را به کرسی بنشانند.

وی درباره چرایی توجه بیشتر به فلسطین اظهار کرد: یکی از مهمترین دلایل این موضوع گسترش شبکه های اجتماعی است که دسترس مردم به اخبار را راحت کرده است و همین امر سبب شده است مردم خبرهای جهان را از آزادانه دریافت کنند.

منبع:رادیو گفتگو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha