اعمال فرزند صالح چه تاثیری بر پرونده والدین دارد؟

گستردگی دایره کارهای خیر و صدقه از موضوعات ویژه برنامه جشن رمضان شب گذشته بود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی شبکه پنج؛ ویژه برنامه جشن رمضان شب گذشته میزبان سیدمحمد صادقی، نیکوکار و یکی از طلاب حرم حضرت معصومه بر آنتن رفت. وی در این برنامه پس از اشاره به فعالیت‌های نیکوکارانه خود، از سخنرانی‌های سه دقیقه‌ای و علت تاثیرگذاری آن‌ها گفت. او همچنین اهمیت خواند دعای جوشن کبیر در شب‌های قدر را برای بینندگان توضیح داد.

نیکوکار و استاد دانشگاه گفت: ما در مجموعه‌های خیریه مختلفی فعالیت داریم و زمان شروع کرونا تصمیم گرفتیم از طریق سرویس شبکه‌های مجازی فعالیتی را آغاز کنیم که در طی آن به صورت ماهانه برای نیازمندان گوسفندی قربانی شود و گوشت آن بین آن‌ها پخش شود. در ماه اول بر خلاف انتظار ما، خیرین سه گوسفند را آماده کردند و اکنون بعد از سه سال به ۱۰ عدد رسیده است.  

صادقی  ادامه داد: ما همچنین بزرگ‌ترین مجموعه نگهداری معلولان کشور را داریم. مجموعه‌های دیگری نیز در مناطق مختلف کشور مانند قم فعالیت دارند. مردم در همراهی ما بسیار کمک کننده بودند و حتی افرادی که از ۲ هزار تومان کمک خود را آغاز کردند توانستند در کارهای بزرگی ما را همراهی کنند.

وی افزود: از آنجایی که بیشتر عمر خود را در دانشگاه‌ها و مدارس تدریس کردم با جوانان آشنا هستم و می‌دانم متاسفانه مردم این زمان کم حوصله هستند و تمایل بسیاری به تمرکز کردن بر بحث‌های مختلف ندارند. از این جهت من برای مردم عام سخنرانی‌های کوتاه و سه دقیقه‌ای دارم چرا که می‌توانند در مدتی کم اطلاعات لازم را کسب کنند و تلنگری که لازم دارند به آن‌ها وارد شود. این منبرهای کوتاه باعث می‌شود افراد برای گوش دادن به سخنرانی‌های طولانی‌تر آماده شوند.

او گفت: کار خیر کردن صرفا به معنای کمک مالی نیست و دایره آن بسیار وسیع است. کار ساده‌ای مانند برداشتن سنگ از جلوی راه یا لبخند زدن می‌تواند در دایره کار خیر و صدقه قرار گیرد. یکی از فیلم‌هایی که ساخته بودیم نیز به دلیل محتوایی که دارد نوعی صدقه به حساب می‌آید. در این فیلم فردی در هند که از هشت برهمن بزرگ هند با ۸۰ میلیون مرید است. در این فیلم آن فرد هندی می‌گوید که اسلام دین محبت است.

بخش دوم
نیکوکار اظهار کرد: افراد باید بدانند امام مرده یا زنده ندارد در نتیجه  محبت انسان به امامان پس از وفاتشان باعث سبب خیر به آن‌ها خواهد شد چرا که امامان همواری «حی» هستند. در شب‌های قدر امسال با وجود آن که همچنان کرونا وجود دارد مردم به مراتب در حسینیه‌ها و هیئت‌ها حضور داشتند؛ علت آن است که مردم متوجه شدند محبت داشتن به امامان اثربخش است. می‌گویند کسی خوشبخت است که همواره مهر و محبت نسبت به امامان را در دل خود داشته باشد.

صادقی افزود: ما انسان‌ها تنها به یک دلیل به عالم آمده‌ایم. بر اساس آیه قرآن ما آمده‌ایم که جای خدا بنشینیم و ویژگی‌های او را درک کنیم. یکی از دستورات شب‌های قدر خواندن دعای جوشن کبیر است که در آن هزاران نام از خدا وجود دارد. علت این امر آن است که خداوند خواسته ما با صفاتی که دارد آشنا شوند و آن‌ها را درک کنند. در این روزها ما می‌آموزیم که بخشنده، مهربان، ستار و رفیق شویم. این‌ها همه صفاتی هستند که باید در خود شکل دهیم و باید از خدا بخواهیم تا ما را بزرگ کند و رشد کردنمان را امکانپذیر کند.

او ادامه داد: پرونده انسان پس از مرگ بسته می‌شود به جز چند کار؛ یکی از آن‌ها فرزند صالح است که در نسل‌های آینده سبب خیر می‌شود. مثال آن حضرت سیدالشهدا (ع) است که به دلیل راهنمایی انسان‌ها تا روز قیامت سبب خیر برای والدین خود است.

ویژه برنامه جشن رمضان که هر شب ساعت ۲۱:۴۰ به تهیه کنندگی  کاوه امیری جاوید از شبکه ۵ سیما پخش می شود، شب گذشته با حضور نیکوکار و استاد دانشگاه بر روی آنتن رفت. در این برنامه پس از پخش آیتم‌ها، نماهنگ و اجرای مداحی ؛ قدسیه صالحی و بابک افرا با سید محمد صادقی به گفت و گو نشستند. در ادامه بینندگان جشن رمضان می‌توانند تصاویر، ویدئوها و اطلاعات بیشتر این برنامه را در صفحه اینستاگرامی برنامه به آدرس @JashneRamezanTV5 مشاهده کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha