کلاهبرداری 400 میلیونی اینترنتی با ترفند فروش کالا در فریمان

فرمانده انتظامی شهرستان فریمان از شناسایی فردی که با راه اندازی کانالی در یکی از شبکه های اجتماعی با عنوان فروش کالا زیرقیمت بازار از شهروندان کلاهبرداری می کرد خبر داد.

به گزارشخبرگزاری سلامت (طبنا) از خراسان رضوی؛ سرهنگ جواد خرسند فرمانده انتظامی شهرستان فریمان در تشریح این خبر بیان داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و اعلام شکایت، عنوان داشت برای خرید اینترنتی کالایی به یکی از کانال ‌های خرید و فروش در فضای مجازی مراجعه کرده و از آنجایی که مبلغ پیشنهادی از آنچه در بازار وجود دارد بسیار ارزان تر بود با مسئول کانال ارتباط برقرار می کند.


وی افزود: شاکی مبلغ 400 میلیون ریال را به حساب مسئول کانال واریز می کند که پس از پرداخت هیچ خبری از دریافت کننده وجه و تحویل خوراک دام موردنظر نمی شود.


سرهنگ خرسند بیان داشت: کارشناسان رصد و پایش فضای مجازی پلیس فتا با تشکیل پرونده ای تحت عنوان کلاهبرداری اینترنتی، پی گیری موضوع را به طور ویژه در دستور کار خود قرار دادند.


این مقام انتظامی اظهار داشت: کارشناسان پلیس فتا با تحقیقات به عمل آمده دریافتند متهم با ساخت کانالی در یک شبکه اجتماعی، کالا موردنظر را با قیمت ‌های اغواکننده و دروغین، زیر قیمت بازار معرفی و از این طریق از شهروندان کلاهبرداری می کند.


وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با اشراف اطلاعاتی متهم را در یکی از استان های غربی کشور شناسایی و با دستور مقام قضائی مقداری از وجوه کلاهبرداری شده توقیف و پرونده به منظور دستگیری متهم به صورت نیابتی به دادسرای مربوطه ارسال شد.


شایان ذکر است کاربران فضای مجازی می‌ توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت ‌های سایبری قسمت ثبت گزارش مردمی درمیان بگذارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha