کسب رتبه دوم جشنواره ملی همام توسط یک جوان سیرجانی

جوان کم شنوای سیرجانی موفق به کسب رتبه دوم و تندیس نقره جشنواره ملی هنری همام در رشته گلیم بافی از بین ۶ هزار اثر ارسالی به این جشنواره شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد علی شاهمرادی جوان ۲۴ ساله سیرجانی درباره کسب عنوان دوم در رشته گلیم بافی در جشنواره ملی هنری همام و علاقه اش به این رشته هنری گفت: کم شنوا بودنم باعث شده بود ارتباطم با دنیای اطراف کمرنگ شود، برای همین از ۶ سالگی به گلیم‌ بافی که حرفه مادرم بود روی آوردم و در هفت سالگی می توانستم همانند خودش گلیم‌ ببافم.

کسب رتبه دوم جشنواره ملی همام توسط یک جوان سیرجانی

وی که خود را فرزند گلیم سیرجان می‌داند در مورد مشکلات گلیم بافان سیرجان گفت: این که هنوز به دلالان وابسته ایم آسیب زیادی به ما می‌ زند و باعث می‌شود بیشتر درآمد حاصل از دسترنجمان به جیب آن‌ ها برود، کاش مسئولین به جای اقدامات نمایشی حداقل فکری برای این معضل گلیم بافان سیرجانی بر می‌داشتند.

کسب رتبه دوم جشنواره ملی همام توسط یک جوان سیرجانی

این هنرمند از چگونگی کسب رتبه دوم جشنواره ملی همام ابراز کرد: کار من از بین ۶ هزار اثر ثبت شده در این جشنواره که در سالن همایش‌ های برج میلاد برگزار شد مقام دوم را به دست آورد، اما مسئولین شهرستان حتی یک تبریک خشک و خالی هم به من نگفتند.

محمد علی شاهمرادی از مسئولین شهر جهانی گلیم تقاضای توجه بیشتر به هنرمندان را داشت و بیان کرد: بنده برای تامین هزینه خانواده‌ ام گلیم می‌بافم که به چشمان و گردنم آسیب جدی زده، اما متاسفانه برایم سود چندانی ندارد و به همین علت در تامین مخارج زندگی هم به مشکلات زیادی برخوردم و امیدوارم از من و همکارانم در این رشته حمایت شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha