احداث ۱۰ هکتار باغ انگور در منطقه جنوب کرمان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از احداث ۱۰ هکتار باغ انگور از ارقام زودرس: فلیم سیدلس، یاقوتی، ترکمن ۴ و پرلت در این منطقه در اسفند ماه سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان به همراه مهندس اسحق بدری کارشناس مسئول میوه های سردسیری از باغات تازه احداث شده انگور در منطقه دشت جیرفت دیدن کردند.

مهندس امیرشکاری در جریان این بازدید گفت: تغییر الگوی کشت و توسعه کشت های کم آب بر احداث باغات انگور در دستور کار این مدیریت می باشد.

وی افزود: به دلیل وجود تنوع اقلیمی در دشت جیرفت، امکان کشت و تولید انگور از ظرفیتهای بالقوه این منطقه می باشد که در نهایت منجر به بهترین محصول نوبرانه که از توجیه اقتصادی بالایی برخوردار است در این منطقه تولید می شود.


 مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان بیان کرد: با همکاری کشاورزان توسعه باغات انگور با ارقام زودرس در دستور کار جهاد کشاورزی قرار دارد. این ارقام شامل گونه های: فلیم سیدلس، یاقوتی، ترکمن ۴ و پرلت می باشند که در اسفند ماه امسال در این منطقه کشت شده اند.


امیر شکاری با اشاره به اینکه: کشت، احداث و تولید محصول انگور به مدیریت اصولی و علمی نیاز دارد خاطر نشان کرد: در صورتی که بهره برداران و تاکداران مدیریت اصولی باغات را رعایت کنند، تولید انگور از ظرفیتهای بسیار خوب منطقه بوده و توجیه اقتصادی بالایی دارد.

احداث ۱۰ هکتار باغ انگور در منطقه جنوب کرمان

امیرمسعود پردلی_ جیرفت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha