استفاده از ظرفیت معادن برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال درکردستان

استاندار کردستان گفت:استفاده از ظرفیت معادن برای توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال و رفع مشکلات استان ضروری است و در این راستا نیاز است که هماهنگی بهتری صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان دکتراسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای معادن استان،حمایت و هدایت سرمایه‌گذاران را در راستای تداوم فعالیت واحدها تولیدی و صنعتی امری بسیار مهم عنوان کرد و بر توجه به این مهم از سوی همه مدیران استان تاکید کرد.


 استاندار کردستان اسماعیل زارعی‌کوشا درخصوص تصمیم‌گیری در خصوص تعطیلی موقت تعدادی از معادن شن و ماسه، این تعطیلی موقت را در راستای کمک به واحدهای معدنی و معافیت پرداخت حقوق دولتی ذکر کرد و افزود: شخصی که وارد کار استخراج و تولید می‌شود، قصد دارد به درآمدزایی برسد و از این محل حقوق دولتی را پرداخت می‌کند.


وی تاکید کرد: سرمایه‌گذار با هدف درآمدزایی و تولید وارد این عرصه می‌شود لذا امکان‌سنجی و هدایت سرمایه‌گذاران از سوی همه مدیران ادارات و سازمان های دولتی بسیار مهم است.


دکتر زارعی‌کوشا همچنین به آغاز اجرای طرح ملی مسکن در سال آینده اشاره کرد و افزود: سال آینده با یک فعالیت عمرانی گسترده روبرو هستیم و همه فعالیت های مرتبط با حوزه ساختمان فعال خواهند شد، لذا امیدواریم شاهد فعالیت بیش از پیش معادن و صنایع استان باشیم.

دکتر زارعی کوشا ضمن اشاره به بازدید اخیر خود از معدن طلای قروه، گفت: سرمایه‌گذاران این معدن اقدامات مناسبی در راستای جلوگیری از انتشار آلودگی انجام داده‌اند اما باید مطالعات جامع انجام شود و با اعلام دقیق نتایج به مردم نگرانی‌ها برطرف شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha