۳۵۳۵ نهال به یاد شهدای استان زنجان غرس شد

بمناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی ۳۵۳۵ نهال به یاد شهدای استان زنجان و ۷۵۰۰جانباز غرس شد .

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان ، مدیرکل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان ظهر روز یکشنبه در مراسم درختکاری و کاشت نهال به یاد ۳۵۳۵ شهید و ۷۵۰۰ جانباز با شعار «ایران سرسبز - ایران قوی»، اظهار کرد: این مراسم با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و شهرداری و نیز با حضور خانواده‌های شهدا و جانبازان برگزار شد که امیدواریم با اجرای این‌گونه مراسم در بحث ترویج فرهنگ حفظ و گسترش منابع طبیعی در بین مردم نقش به سزایی داشته باشد.

خلیل آقاجانلو با اشاره به ادامه برنامه‌ها در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری، افزود: طی این هفته، حدود ۵۰۰ هزار اصله نهال برای توسعه فضای سبز و جنگل‌کاری بین شهروندان برای کاشت در مناطق مختلف شهر زنجان توزیع می‌شود که این نهال‌ها غالباً غیرمثمر و بیشتر کاج است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز در ادامه ضمن یادآوری تقارن این ایام با اعیاد پیش‌ رو و تکریم این تقارن پرمعنا، تصریح کرد: بیشترین شهدای دفاع‌مقدس در اسفندماه به مقام شهادت نائل شدند که این اتفاق بسیار فرخنده‌ای است که امسال این ایام با هفته درختکاری مقارن شده و آحاد مردم باید این فرهنگ را گرامی بدارند.

علی کاظمی ادامه داد: جانبازان نیز امروز با حضور در این مراسم، محفل ما را برکت بخشیدند و به یاد هر جانباز نهال غرس شد.

وی به برنامه‌های پیش روی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اشاره کرد و افزود: بنیاد شهید ۲۲ برنامه را تا ۲۲ اسفندماه در دست اقدام دارد که این مراسم با محوریت جانبازان و سلام بر شهیدان بوده و در ادامه نیز دیدار با خانواده‌ شهدا و تقدیر از همسران شهید برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان خاطرنشان کرد: همچنین کنگره ملی تجلیل از خانواده‌ها و همسران شهدا و نیز برنامه شوق دیدار همزمان با بنیاد کشوری و با سخنرانی رئیس‌جمهور در استان زنجان برگزار خواهد شد.

منابع طبیعی میراثی برای آیندگان 

در ادامه فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان نیز ضمن تبریک هفته منابع طبیعی و اعیاد پیش‌ رو با اشاره به برنامه یگان‌های حفاظت، گفت: امیدواریم که این هفته مقدماتی باشد تا سال آینده سرزمین‌مان سبزتر باشد، به همین خاطر و در راستای گرامی‌داشت هفته منابع‌طبیعی، روز ۱۷ اسفندماه رژه خودرویی تحت نظر همه یگان‌های حفاظت در استان انجام خواهد شد.

سرهنگ عباس عباسی افزود: منابع طبیعی میراثی برای آیندگان بوده و همیشه جزو اولویت‌ها و برنامه‌های راهبردی ناجا و منابع طبیعی است.

وی با اشاره به نقش شهروندان در حفاظت از منابع طبیعی، اظهار کرد: هر کسی می‌تواند به میزان وسع خود در نگه‌داری و حفظ منابع طبیعی دخیل باشد و نقش ارزنده‌ای ایفا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha