رونق دوباره کارخانه های تولید رب گوجه فرنگی در جنوب کرمان

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از آغاز به کار ۴ کارخانه تولید رب گوجه فرنگی و آماده سازی خطوط تولید ۱۰ کارخانه دیگر در جنوب کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حسین سعیدی از آغاز به کار ۴ واحد تولید رب گوجه‌ فرنگی در جنوب کرمان خبر داد و گفت: با نزدیک شدن به فصل برداشت گوجه فرنگی در جنوب کرمان، جهت تعدیل قیمت ها و جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان فعال در این حوزه، فعالیت ۴ واحد تولیدی رب گوجه فرنگی در جنوب کرمان آغاز شده است.

وی افزود: از مجموع ۱۴ واحد تولیدی رب گوجه فرنگی منطقه، ۴ واحد تولیدی فعالیت خود را آغاز و مابقی واحدها در حال دریافت سوخت، آماده سازی خطوط تولید و تعمیرات اساسی آنها جهت شروع فعالیت می باشند.

معاون امور صنایع سازمان صمت استان کرمان گفت: این واحدهای تولیدی به صورت میانگین سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن گوجه فرنگی از کشاورزان خریداری و توانایی تولید ۱۶ هزار تن رب گوجه فرنگی را دارند.

گفتنی است؛ جنوب استان کرمان با داشتن آب و هوای مناسب به تنهایی در ۱۰ محصول کشاورزی رتبه اول تا سوم تولید را در سطح کشور به خود اختصاص داده است و سرانه مصرف هر ایرانی از محصولات کشاورزی و دامی جنوب استان کرمان ۵۲ کیلوگرم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha