فناوری‌های هوشمند به ارتقای کیفیت خدمات پستی منجر شد

با شیوع کرونا، اقابل مردمی به خدمات پستی بیشتر شد و دوباره این صنعت به سمت رونق کسب و کار خود حرکت کرد.

اما این اتفاق در کنار خود به توسعه استفاده از فناوری‌های هوشمند و نوظهوری نیاز داشت تا بتواند خدمات را با کیفیت و سرعت بالاتری به جامعه عرض کند. کارشناسان معتقدند که بیماری کرونا، اهمیت تجارت الکترونیک را به مردم جهان گوشزد و شبکه های پستی را به عنوان اصلی ترین حلقه در این مسیر معرفی کرد.

«پویش در خانه بمانیم» رونقی شد برای صنعت پستی کشور و افزایش تعداد مرسولات پستی را به همراه داشت. این صنعت قدیمی و با سابقه نیز برای پاسخگویی به نیازهای مردم و انجام باکیفیت و سریع خدمات، به ارتقای ظرفیت شبکه پستی و هوشمندسازی آن به عنوان یک ضرورت نگاه کرد.

این کار با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناری ریاست جمهوری با شتاب بیشتری پیش رفت و با برگزاری رویدادهای آنلاین مشترک، به بروز تحولات نوآورانه ای در این زمینه منجر شد.

یکی از این اتفاقات، افتتاح بزرگ ترین مرکز مکانیزه هوشمند پستی است که مدت زمان تجزیه، آماده سازی و رهسپاری مرسولات پستی را کاهش داده است. هوشمندسازی وسایل نقیله نیز می تواند در این مسیر یاریگر مدیران باشد. اگر همه این موارد در کنار هم قرار گیرد قطعا اتفاقات خوب و اثرگذاری را در این حوزه شاهد خواهیم بود. در این میان سهم فناوری های دیجیتال و هوشمندسازی بسیار زیاد است و باید با استفاده از توانمندی و ظرفیت شرکت های دانش بنیان به این کار سرعت و کیفیت بیشتری داد.

منبع:مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha