مشارکت مردان ، واکسیناسیون حداکثری (کرونا ) ، محافظت جمعی

یکم الی هفتم اسفند، هفته ملی سلامت مردان ایران نامگذاری شده است و شعار امسال با توجه به اهمیت واکسیناسیون، مشارکت مردان ، واکسیناسیون حداکثری (کرونا ) ، محافظت جمعی تعیین شده است.

سرپرست معاونت  بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، با بیان اینکه با توجه به شیوع کووید- 19 در دنیا،  ابتلا ومرگ ومیر مردان بیشتر از زنان است اظهار کرد: دلایل فرهنگی از جمله باور نادرست مردان ، مبنی بر برتر بودن وقوی بودن نسبت به زنان ودر نتیجه غفلت از سلامتی از عوامل خطر مهم ابتلا ومرگ ومیر بر اثر کرونا در مردان می باشد .

دکتر سید جواد حسینی با بیان اینکه جدی گرفتن اصول پیشگیری از کرونا  به ویژه در محیط کار برای  مردان امری ضروری است تصریح کرد: واکسن کرونا به طور قابل توجهی عوارض شدید و مرگبار بیماری را کاهش می دهد و لازم است عموم مردم نسبت به دریافت هر سه دز واکسن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون وقتی کامل است که حداقل دو هفته از نوبت سوم گذشته باشد گفت: دریافت واکسن علاوه بر اینکه به خود ما کمک میکند، به اطرافیان ما هم کمک میکند که کمتر با ویروس مواجه شوند.

سرپرست معاونت  بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: مردان در تمام دنیا، بنا به دلایل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کمتر از زمان به سلامت خود توجه می کنند و هفته سلامت مردان فرصت مناسبی برای جلب نظر و توجه به سلامت مردان در خانواده و جامعه است.

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری این رویداد در شرایطی برگزار می شود که همه گیری کرونا با ورود سویه اومیکرون  اهمیت توجه همگانی به اصول اولیه پیشگیری از این بیماری، شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، شستشو و ضد عفونی کردن دست ها و انجام واکسیناسیون را بیشتر کرده است.

باورهای نادرست در زمینه واکسیناسیون علیه کووید-19، پاندمی کووید-19 و سلامت روان مردان، سلامت باروری مردان و جوانی جمعیت، مولفه های اجتماعی مرتبط با سلامت مردان، کنترل عوامل خظر کرونا در محیط کار، سواد سلامت و نقش آن در سلامت مردان، نقش شیوه زندگی سالم در پیش گیری از سرطان های شایع مردان واز جمله عناوین هفته ملی سلامت مردان ایران به شمار می رود.

گفتگو:سید جواد سلیمانی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha