رفع تداخلات اراضی ۳۵۰ روستای استان زنجان، 
تعین تکلیف شد

مدیر کل سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه صدور اسناد اراضی یک زیرساخت هایی را طلب می‌کرد گفت : یکی از این زیرساخت‌ها رفع تداخلات اراضی بود که بیش از  ۳۵۰ روستا را در این خصوص که تقریباً مشکل دار بودند و با  اراضی ملی تداخل داشتند،تعیین تکلیف شد .

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا(از زنجان ، وزیر جهاد کشاورزی ظهر روز شنبه  در جلسه ویدئو کنفرانس  قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی استان زنجان اظهار داشت: تمام کارهای انجام شده در مورد سند دار کردن زمین‌های کشاورزی با روحیه جهادی در حال انجام است.

سید جواد ساداتی نژاد افزود: این کارها نشان می‌دهد با زمان کوتاه نیز می توان کارهای مفیدی انجام داد و هرجا اجماع و اتفاق نظر حاکم  باشد کارها می تواند سریع تر از آنچه که فکر آن را بکنیم انجام شود.

وی  گفت:طبق قانون باید تا سال ۱۳۹۹ همه کشاورزان در کشور صاحب سند می‌شدند که متاسفانه این کار انجام نشده است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه گرفتن سند برای کشاورزان تبدیل به یک رویا شده است گفت : دولت این حرکت را شروع کرده و امیدوار هستیم بتوانیم در این دولت جشن سنددار شدن را بگیریم وبه لیست کشورهایی که کاداستر دارند اضافه شویم.

رفع تداخلات اراضی ۳۵۰ روستای استان زنجان، 
تعین تکلیف شد 

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در ادامه جلسه گفت : استان زنجان به عنوان یکی از استان های پیشرو در تعیین نقشه و سیاست گذاری  سند دار کردن اراضی کشاورزی در کشور طبق دستور وزیر کشاورزی شروع شد .

جواد تاراسی با بیان اینکه  بحث صدور اسناد اراضی یک زیرساخت هایی را طلب می‌کرد که از چند سال پیش آغاز شده بود اظهار کرد:یکی از این زیرساخت‌ها رفع تداخلات اراضی بود که بیش از  ۳۵۰ روستا را در این خصوص،  مخصوصا آن هایی را که تقریباً مشکل دار بودند و با  اراضی ملی تداخل داشتند آنها را تعیین تکلیف کردیم.

وی با بیان اینکه برای اولین بار این سند بصورت پیلوت در کشور را در استان زنجان انجام شد افزود :  در یک ماه قبل  دو شهرستان سلطانیه و خرمدره  به صورت کامل رفع تداخل شده است و بیش  از   ۴۵۰ هزار هکتار را هم کاداست انجام شده است.

این مسئول گفت :  برخی از مشکلات اراضی احصا و منتقل شده است  تا پایان سال ۱۴۰۲ کل سندهای کشاورزی استان را صادر خواهیم کرد .

به گزارش خبرگزاری سلامت: در این جلسه بصورت نمادین در حضور وزیرجهادکشاورزی بصورت آنلاین، اسناد اراضی پنج کشاورز استان اعطا شد .

گفتنی است: بیش از 30 درصد اسناد کشاورزان دو شهرستان سلطانیه و خرمدره آماده تحویل می باشد که در اسرع وقت تحویل کشاورزان و باغداران استان خواهد شد.

سردبیر: زهرا نوری 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha