ضرورت تقویت مشارکت مردمی در طرح‌های سلامت روان

معاون بهداشت وزارت بهداشت بر ضرورت تقویت مشارکت‌های مردمی در اجرای طرح‌های سلامت روان تاکید کرد.

به گزارش  گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، دکتر کمال حیدری در جریان بازدید از مرکز سلامت روان جامعه‌نگر مهرگان در منطقه ۱۷ تهران اظهار داشت: باید قبول کنیم طی سال‌های متمادی در حوزه سلامت روان چندان موفق عمل نکرده‌ایم.

وی با تقدیر از اقدامات انجام شده در طرح سراج، افزود: کارهای بسیار خوبی با اجرای طرح سراج انجام پذیرفته است ولی جای تقویت مشارکت‌های مردمی در این طرح هنوز وجود دارد.

معاون بهداشت انجام طرح‌های مشابه در اصفهان را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: خاطرم هست مشابه این طرح را با مشارکت گسترده مردمی در اصفهان انجام دادیم که منجر به برآورده شدن نیازهای مردم در مناطق محروم از جمله تهیه جهیزیه، رفع معضل ترافیک و کاهش آلودگی هوا با پارکینگ کردن محوطه مدارس در زمان‌های مشخص، رفع مشکلات اجتماعی مردم از جمله خانواده هایی که دارای سرپرست معتاد بودند و مشابه این اقدامات شد.

وی اظهار داشت: با ایجاد صندوق محلات می‌توان سرانه سلامت محلات را به این صندوق‌ها برای بهره‌بردای مردم واریز کرد و با هماهنگی بیمه‌ها بیمه شهروندان این مناطق را رایگان کرد.

دکتر حیدری با تاکید بر این‌که قرار نیست وزارت بهداشت در حوزه آسیب‌های اجتماعی وظیفه سایر دستگاه‌ها را عهده‌دار شود، گفت: شاید مثلا تهیه جهیزیه و اقداماتی از این دست کار ما نباشد ولی وظیفه‌ آموزش به سایر دستگاه‌ها و توانمندسازی و هدایت آنان به سمت رفع معضلات اجتماعی وظیفه ماست.

معضلات اجتماعی مناطق جنوب شهر

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در این بازدید معضلات اجتماعی را مشکل مناطق جنوب تهران اعلام کرد و گفت: در مناطقی که تحت پوشش این دانشگاه قرار دارند سه میلیون و ۹۰ هزار جمعیت زندگی می‌کنند که نصف این جمعیت در جنوب تهران ساکن بوده و عمده‌ترین مشکل آنان معضلات اجتماعی است.

دکتر سعید تاملی افزود: در اسلامشهر و شهرری به ترتیب ۵۴۰ هزار و ۹۰۰ هزار جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند.

وی ادامه داد: ۲۱۰ پایگاه سلامت در مناطق تحت پوشش این دانشگاه وجود دارد که ۱۵۵ مرکز آن برون‌سپاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha