کد خبر: گفتمان-پلیس-باید-مبتنی-بر-حسن-خلق-باشد
۲۹ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۲۲
گفتمان پلیس باید مبتنی بر حسن خلق باشد
به گزارش  گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت  به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار "مهدی معصوم بیگی" در اختتامیه کارگاه استاندارد سازی و تعالی رفتار کارکنان کلانتری و پاسگاه استان گیلان که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: اولین ابزار و سلاح پلیس، قدرت بیان و نحوه گفت وگوی صحیح او است برهمین اساس ارزیابی مردم در ابتدا از شخصیت مامور مربوط به نحوه گفتار و حسن سلوک وی است. وی، برگزاری دوره های تعالی رفتار برای بیش از 10 هزار مامور کلانتری و پاسگاه را از محورهای اصلی پلیس پیشگیری در سال جدید برشمرد و عنوان کرد: هفته گذشته اولین دوره در سطح کشور با حضور 400 نفر از طریق پلیس پیشگیری ناجا و دوره دوم توسط پلیس پیشگیری انتظامی استان گیلان به عنوان اولین استان پیشتاز برای 300 نفر از کارکنان برگزار شد. رئیس پلیس پیشگیری ناجا، اجرای قوانین و مقررات منهای اخلاق اسلامی را باعث نارضایتی مردم خواند و اظهار داشت: با اخلاق و گفتار صحیح باید قانون را اجرا کرد. سردار معصوم بیگی، هدف از برگزاری این دوره ها را ارتقاء و بهبود رفتار با مردم دانست و ادامه داد: در صدد هستیم در تمام کلانتری ها تحول بنیادین در نوع رفتار، بینش، کلام و گفتمان کارکنان ایجاد کنیم. وی با طرح این موضوع که موثرترین گام در تحول کوپ؛ تحول در گفتمان و کلام است، تصریح کرد: اجرای قانون باید توام با محبت و مهربانی و اقتدار باشد چراکه نمی توان بین اقتدار و رافت پلیس جدایی قائل شد، زیرا پلیس هم مظهر اقتدار است و هم نمود اخلاق. این مقام ارشد انتظامی، کلانتری و پاسگاه ها را عبادت گاه خواند و افزود: محلی مقدس تر از کلانتری و پاسگا ها برای خدمت به مردم وجود ندارد این مکان ها دارای آدابی است که ما باید این آداب را رعایت کنیم و برای مردم  نمونه، الگو و اسوه باشیم. رئیس پلیس پیشگیری ناجا در پایان خاطرنشان کرد: رفتار ماموران باید کاملا بر مبنای قانون و اخلاق باشد و آنها بایستی در رعایت و اجرای قوانین و مقررات سرآمد باشند و گفتار و رفتارشان الگو، سرمشق و الهام بخش باشد.*

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha