کد خبر: کیم-جونگ-اون-با-چشمان-خیس-گفت-من-شکست-خو
۲۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۴۶
کیم جونگ اون با چشمان خیس گفت: من شکست خورده‌ام!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، به نظر می‌رسد کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، در آخر هفته که از شهروندان به خاطر فداکاری هایشان تشکر می‌کرد، در شگفت انگیزترین تظاهراتی که نشان می‌دهد چگونه برای مقابله با بحران‌های عمیق کشورش به شخصیت مردِ مردم خود اعتماد می‌کند، اشک ریخت. گرچه رهبر جوان با پاکسازی‌های بیرحمانه حکومت خود را بر ملت منزوی تبدیل کرده است، اما ناظران کره شمالی می‌گویند که او همچنین سعی کرده است خود را به عنوان یک رهبر سیاسی سنتی‌تر از پدر عجیب خود، کیم جونگ ایل، نشان دهد. کیم در سخنرانی خود در مراسم رژه نظامی روز شنبه، هنگام ادای احترام به نیروها برای پاسخ آن‌ها در برابر بلایای ملی و جلوگیری از شیوع کروناویروس، احساساتی شد و از شهروندان به دلیل عدم بالا بردن سطح زندگی عذرخواهی کرد. راشل مینیونگ لی، یک محقق مستقل و تحلیلگر منبع آزاد سابق کره شمالی، گفت: حیا و صراحت کیم، اشک و کم آمدن نفس وی، حتی برای کسی که علناً کاستی‌ها را تصدیق می‌کند و الگوی آشکاری دارد و همین‌طور برای دولت ایالات متحده بسیار غیرمعمول بود. وی گفت، این سخنرانی که به وضوح برای جلب توجه مخاطبان داخلی طراحی شده بود، به احتمال زیاد چهره کیم را به عنوان یک رهبر کاریزماتیک شایسته و دارای جنبه انسانی نیز تقویت می‌کند.

کیم جونگ اون: متاسفم

کیم که هنگام نمایش موشکهای بزرگ بالستیک جدید در مراسم رژه لبخندهای بزرگی زد، ادامه مشکلات اقتصادی کره شمالی را مقصر تحریم‌های بین المللی، بحران کروناویروس و مجموعه‌ای از توفان‌ها و سیل‌های مخرب دانست. از زمان جانشینی پدرش در سال 2011، کیم پیشرفت اقتصادی را سنگ بنای برنامه خود قرار داده است. وی همچنین با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا، یک رابطه شخصی بی‌سابقه كه شامل نامه های صمیمانه بود، ایجاد کرده است. کیم احساساتی می‌شود اما برنامه‌های بلند پروازانه برای تجارت بین المللی، پروژه‌های ساختمانی و سایر اقدامات اقتصادی در برابر تحریم‌های اعمال شده علیه سلاح‌های هسته‌ای و برنامه‌های موشکی بالستیک او متوقف شده است. هنگامی که کره شمالی مرزهای خود را به دلیل همه گیر شدن تقریباً بر روی دیگران بست، اقتصاد بیش‌تر ضربه دید و توفان‌های تابستانی باعث جاری شدن سیل شدند که منابع غذایی را بیش‌تر تهدید کرد. کیم در یک لحظه به نظر می‌رسید که نفس کم می‌آورد، گفت: مردم ما بسیار به ما اعتماد کرده‌اند (او از جمله ادبی به ارتفاع آسمان و عمق دریاها برای نشان دادن مقدار زیاد اعتماد استفاده کرد)، اما من نتوانسته‌ام همیشه رضایتبخش عمل کنم. من واقعا برای آن متاسفم. کیم گفت موفقیت کشور در جلوگیری از شیوع کروناویروس و غلبه بر سایر چالش‌ها پیروزی بزرگی است که توسط شهروندان بدست آمده است. وی گفت: مردم ما همیشه از حزب ما سپاسگزار بوده‌اند، اما كس دیگری جز خود آنها نیستند كه مطمئناً لایق تعظیم قدرشناسی و احترام باشد. لی گفت: تمرکز زیاد بر روی شهروندان مهم‌ترین اقدام برای چنین رویدادهایی بود، جایی که سخنرانی‌ها معمولاً با مضامین ایدئولوژیک بیش‌تری و با تمجید از حزب حاکم کارگران کره پر می‌شود. او ادامه داد: سخنرانی به وضوح برای مردم و در مورد مردم بود.

رویکرد شخصی

بر خلاف پدر خود، کیم همسر خود را به اجلاس‌های سیاسی با رهبران خارجی برده است و اغلب برای در آغوش گرفتن بچه‌ها خم می‌شود و در کارهای عمومی با کارگران درگیر می‌شود. بنیامین کاتسف سیلبرشتاین، کارشناس اقتصاد کره شمالی در اتاق فکر مرکز Stimson مستقر در ایالات متحده، گفت: برخی از این رویکردهای مردمی واکنش عمومی او را در برابر چالش‌های اقتصادی کشور شکل داده است. وی گفت: كیم شخصاً در سایت‌های بازسازی فاجعه و مواردی از این قبیل حضور داشته و قابل مشاهده است و بسیاری از پروژه‌های نمادین ساخت و ساز را كه برای نشان دادن پیشرفت اقتصادی طراحی شده‌اند، در اولویت قرار داده است. سیلبرشتاین گفت، علی رغم برخی اقدامات اولیه در جهت استقبال از بازارها، کیم اصلاح طلب نیست و نسخه‌های سیاستی وی تمایل دارد که از کتاب کره شمالی که توسط پدر و پدربزرگش، بنیانگذار ایالت، کیم ایل سونگ، مورد احترام قرار گرفته است، استفاده کند.

کره شمالی در دوره کیم تغییر چندانی نکرده است!

سازمان ملل متحد می‌گوید، در دوران كیم، كره شمالی به نقض آزادی‌های اساسی، حفظ اردوگاه‌های زندان سیاسی و نظارت دقیق بر شهروندان خود ادامه داده است. به گفته رسانه‌های دولتی‌، کیم عموی خود را اعدام کرد و ایالات متحده دولت وی را به استفاده از عامل شیمیایی VX در ترور برادر ناتنی خود، کیم جونگ نام، در سال 2017 متهم کرد، ادعایی که پیونگ یانگ آن را رد کرد. کیم احساساتی می‌شود هفته گذشته کیم از کشورش خواست که 80 روز نبرد سرعتی، یک کارزار برای دستیابی به اهداف اقتصادی قبل از یک کنگره در ژانویه برای تصمیم گیری در مورد یک برنامه پنج ساله جدید را آغاز کنند. سیلبرشتاین گفت، چنین کارزارهایی که شامل کارگران اضافی داوطلبانه توسط شهروندان می‌شود، توسط برخی از ساکنان یکی از طاقت فرسا ترین و تحریک کننده ترین قسمت‌های زندگی روزمره توصیف شده است. وی گفت: کیم اساساً با اشک، عذرخواهی، جنگ سریع و فشردن بودجه در هر کجا که پیدا شود  ترک کرد.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha