کیفیت و سرعت کار دانشمندان ایرانی در کووید-۱۹ به جهانیان ثابت شد

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه کیفیت و سرعت کار دانشمندان ایرانی در کووید ۱۹ به جهانیان ثابت شد، از استقبال بسیاری از کشورهای جهان برای واردات تجهیزات پزشکی ایرانی خبر داد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا) دکتر حسین فرشیدی در حاشیه بازدید از غرفه وزارت بهداشت در نمایشگاه روایت خدمت اظهار داشت: حجم کار و اقدامات صورت گرفته در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آنقدر زیاد است که امکان نمایش همه این دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت مقدور نبود و فقط بخش کوچکی از آن در حوزه تجهیزات پزشکی‌ و دارو به نمایش گذاشته شده است.

وی گفت: باعث خرسندی است که فرزندان این مرز و بوم توانستند در حوزه قطعات و تجهیزات پزشکی نه تنها نیازمندی‌های داخل را تامین کنند بلکه به دیگر کشورها نیز صادرات داشته باشند و کشورهای زیادی متقاضی تجهیزات پزشکی جمهوری اسلامی ایران باشند.

فرشیدی خاطرنشان کرد: قطعات سلامت محور، بسیار حساس و نیاز همه دنیا است و این توانمندی می تواند برای کشورها از لحاظ ارزآوری و اشتغال بسیار سودده باشد. امروز تجهیزاتی همچون یونیت‌های دندانپزشکی، سی تی اسکن و بالن‌ها در قلب و عروق و سایر تجهیزات توسط جوانان این مرز و بوم ساخته می‌شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: دنیا در کووید۱۹ به وضوح مشاهده کرد در حالی که برخی کشورهای مدعی دموکراسی و انسانیت اجازه ورود واکسن کرونا به جمهوری اسلامی ایران نمی‌دادند شش پلتفرم واکسن در کشور تولید شد و این موضوع، کیفیت کاری و سرعت کار دانشمندان علوم پزشکی ایران را به جهانیان نشان داد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، فرشیدی تاکید کرد که تجربه کووید-۱۹ به همه ثابت کرد که جمهوری اسلامی ایران می‌تواند با اتکا بر دانشمندان خود از بحران‌های مشابه در حوزه سلامت با افتخار و سربلندی عبور کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha