کد خبر: کودکان-به-هیچ-عنوان-از-آسپرین-استفاده-ن
۳۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۲۲
کودکان به هیچ عنوان از آسپرین استفاده نکنند

عباس مومن زاده فوق تخصص بیماری های اطفال در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به عوراض تداخلات دارویی اظهار داشت: خوردن انواع داروها در یک زمان اصلا مناسب نیست و به هیچ عنوان آن را به بیماران توصیه نمی کنیم.

وی افزود: ممکن است داروهایی که با هم خورده می شوند برای بدن عوارض و گرفتاری ایجاد کنند. توصیه جدی روی این موضوع است که حتی داروهای بسیار ساده هم نباید با یکدیگر مصرف شوند.

این فوق تخصص بیماری های اطفال با بیان اینکه ویتامین ها را می توان در یک زمان مصرف کرد، گفت: خوردن ویتامین برای بدن مشکلی ایجاد نمی کند اما انواع داروهایی که برای بیمار تجویز می شود نباید با در یک زمان مصرف شوند.

مومن زاده در پاسخ به این سوال که تداخلات دارویی می توانند کشنده باشند یا خیر، تصریح کرد: ممکن است تداخلات برخی داروها به دلیل ناسازگاری می تواند عوراض شدیدی برای بیمار داشته باشد اما اینکه کشنده باشد، کمتر مطرح می شود.

وی ادامه داد: به طور مثال مصرف برخی داروها با آزیترومایسین می تواند برای فرد عوارضی به دنبال داشته باشد به همین دلیل بیمار نباید این دارو را با داروهای دیگر مصرف کند. آزیترومایسین با داروهای گوارشی نباید مصرف شود.

به گفته این فوق تخصص بیماری های اطفال، تداخلات دارویی عوارض های بسیار خطرناکی برای بیمار به دنبال دارند و فرد باید از خوردن داروهای مختلف با هم پرهیز کند.

مومن زاده یادآور شد: هر داروی به خصوصی باید در مورد آن تحقیق شود و بعد بیمار نسبت به مصرف آن اقدام کند. هر دارویی بسته به میزان تشخیص بیماری برای فرد تجویز می شود به عنوان مثال داروی ایبوپروفن را اگر با شکم خالی خورده شود می تواند برای بیمار مشکلات زیادی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه آسپرین و مشتقات آسپرین در آنفولانزا نباید مصرف شود، گفت: مصرف آسپرین برای درمان بیماری آنفولانزا مشکل آفرین است و می تواند فرد را مبتلا به سندروم ری کند که سندروم ری هم بسیار کشنده است.

این فوق تخصص بیماری های اطفال تاکید کرد: کودکانی که بیماری سرماخوردگی دارند به هیچ عنوان نباید از آسپرین استفاده کنند چراکه عوارض زیادی برای آنها به دنبال دارد.

خبرنگار : مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha