کد خبر: کروناویروس-نوجوانان-را-دو-برابر-بیش‌ت
۸ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۲۳
کروناویروس نوجوانان را دو برابر بیش‌تر از کودکان آلوده می‌کند!
به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، براساس مطالعه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری که روز دوشنبه منتشر شد، کودکان زیر 12 سال کمتر از نوجوانان دچار کروناویروس می‌شوند. این مطالعه به یافته‌های قبلی این مورد را اضافه می‌کند که خطر ابتلا و مرگ ناشب از کروناویروس، با افزایش سن افزایش می‌یابد. دلایل این همبستگی هنوز کاملاً مشخص نشده است. مطالعه جدید همچنین نشان داد که کروناویروس بیش‌تر کودکان اسپانیایی را تحت تأثیر قرار داده و این کودکان 42 درصد از کل مواردی را که داده‌های قومیتی در دسترس است تشکیل می دهند. این موضوع واقعیت ناخوشایند دیگری راجع به بیماری همه‌گیر کروناویروس را برجسته می‌کند: افراد رنگین پوست بطور نامتناسبی تحت تأثیر آسیب‌های پزشکی و اقتصادی آن قرار گرفته‌اند. با این حال، به نظر می‌رسد مطالعه جدید استدلال کسانی که می‌گویند بچه‌ها باید به مدرسه برگردند به‌جای ادامه کار با آنچه که یک آزمایش ملی مخرب در یادگیری از راه دور بوده است، را تقویت می‌کند. شهر نیویورک برخی از کودکان را به مدرسه برگردانده است و انتظار می‌رود که در پایان هفته، آموزش‌های حضوری را افزایش دهد.

بازگشایی مدارس در ماه نوامبر با وجود کروناویروس

مقامات واشنگتن دی سی، جایی که رئیس جمهور با صدای بلند خواستار بازگشایی مدارس شده است، همچنین به مدیران گفته‌اند که برای بازگشایی درهای مدارس در ماه نوامبر آماده شوند. محققان CDC داده‌ها را از اوایل ماه مارس، هنگامی که مدارس در سراسر کشور شروع به تعطیلی کردند، تا اواسط سپتامبر تجزیه و تحلیل کرده و تا آن زمان بسیاری از ایالت‌ها مدارس را به صورت جزئی یا کامل برای آموزش حضوری باز کردند. محققان دریافتند که از حدود 280،000 (دویست و هشتاد هزار) کودک که در آن زمان آزمایش کروناویروس مثبت داشتند، 63 درصد در سنین 12 تا 17 سال بوده و تنها سی و هفت درصد در سنین 5 تا 11 سال بودند.

نتیجه‌گیری این تحقیق CDC

این تحقیق نتیجه‌گیری می‌کند: میزان ابتلا به کروناویروس در بین نوجوانان تقریباً دو برابر بیشتر از کودکان خردسال بود. به نظر می‌رسد این امر می‌تواند موارد آموزش حضوری دانش آموزان مدارس ابتدایی را تقویت کند، که گویا بیش‌ترین مشکل را با یادگیری از راه دور مبتنی بر کامپیوتر دارند. دانش آموزان دبیرستانی که از توانایی بیش‌تری برای استفاده از سیستم‌های یادگیری آنلاین برخوردار هستند و کمتر به نظارت بزرگسالان احتیاج دارند، احتمالاً بازگشت به کلاس‌ها را به تأخیر می‌اندازند زیرا در معرض خطر بیش‌تری برای بیماری قرار دارند. کودکان به احتمال زیاد به کروناویروس در جنوب شرقی و غرب آلوده می‌شوند، مناطقی که برخی از فرمانداران در اجرای اقدامات قرطینه کند عمل کرده و سریعاً آن‌ها را بر می‌دارند. در بیشتر موارد، کودکان دارای عفونت خفیف بودند، تنها 1.2 درصد در بیمارستان بستری و 0.1 درصد نیز به مراقبت‌های ویژه نیاز داشتند. در طی شش ماهِ محاسبه شده در این مطالعه، 51 کودک در اثر کروناویروس جان خود را از دست دادند و این باعث مرگ و میر 0.018 درصدی شد. حدود یک چهارم موارد بستری در ICU و مرگ و میر مربوط به کودکانی بود که بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، چاقی و مشکلات تنفسی داشتند.

ارتباط کروناویروس و مسائل نژادی همچنان مشخص نیست!

در این گزارش گمانه‌زنی نشده است که چرا کودکان اسپانیایی تبار، که 25 درصد از جمعیت کودکان بین 5 تا 17 سال را تشکیل می‌دهند ، با یک نرخ  42 درصدی، یعنی بسیار بالاتر از سهم خود از جمعیت، از کروناویروس رنج می‌برند. ارتباط کروناویروس و مسائل نژادی کودکان سیاه پوست 17 درصد موارد ابتلا و 14 درصد جمعیت مربوطه را شامل می‌شوند. کودکان سفیدپوست، حدود 50 درصد از جمعیت مورد مطالعه و 32 درصد موارد را تشکیل می‌دهند. متخصصان بهداشت عمومی دلایل مختلفی را برای این اختلافات مطرح کرده‌اند، از جمله آن‌ها می‌توان به کمبود فضای سبز و مراقبت‌های بهداشتی پیشگیرانه کافی و همچنین گزینه‌های غذایی ناسالم در بسیاری از جوامع رنگی اشاره کرد. به ویژه بزرگسالان اسپانیایی زبان احتمالاً مشاغل ضروری دارند که آن‌ها و خانواده هایشان را در معرض خطر بیشتری قرار می‌دهد. شیوع در خانوارهای چند نسلی، چه به دلایل فرهنگی یا اقتصادی، همچنین می‌تواند عاملی در تسهیل شیوع ویروس باشد. این مطالعه خواستار نظارت و استراتژی‌های کم کردن وخامت در حالی است که جوامع سراسر کشور به دنبال راه‌های ایمن برای بازگشایی مدارس هستند و آن‌ها را باز نگه می‌دارند. در راهنمای CDC که در ماه ژوئیه منتشر شد، گفته شده است که آموزش حضوری به نفع دانش آموزان است. طیف وسیعی از مطالعات منتشر شده از آن زمان اساساً این ادعا را به چالش نکشیده‌اند.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha