کد خبر: کره-جنوبی-هیچ-سرنخی-مبنی-بر-جراحی-قلب-ک
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۵۹
کره جنوبی: هیچ سرنخی مبنی بر جراحی قلب کیم جونگ اون وجود ندارد
به گزارش گروه بین‌الملل طبنا (خبرگزاری سلامت) به نقل از BBC، رهبر کره شمالی کیم جونگ اون به تازگی 20 روز در عموم مردم   حضور نداشت و جشن تولد پدربزرگش یکی از بزرگترین وقایع سال را از دست داد. برخی گزارش‌های رسانه ای ادعا می کردند که وی به شدت بیمار یا حتی مرده است. اما او سپس در یک کارخانه کود ظاهر شد و ظاهراً از سلامتی خوبی برخوردار بود.

اطلاعات کره جنوبی چه گفت؟

کره جنوبی: هیچ سرنخی مبنی بر جراحی قلب کیم جونگ اون وجود ندارد سوه هون، رئیس آژانس اطلاعاتی کره جنوبی روز چهارشنبه با کمیته پارلمانی صحبت کرد. به گزارش خبرگزاری یوناناپ کره جنوبی، وی گفت که هیچ نشانه ای مبنی بر صحت شایعات در مورد سلامتی کیم جونگ اون وجود ندارد. کمیته ای که شنیده امسال رهبر کره شمالی 17 بار در سطح عمومی ظاهر شده است. در این زمان از سال، او معمولاً 50 بار ظاهر می شد.
یکی از اعضای این کمیته می گوید که این قضیه می تواند به دلیل شیوع Covid-19 کاهش یافته باشد، حتی اگر کره شمالی رسماً هیچ موردی از کروناویروس نداشته باشد.

شایعات درباره‌ی کیم جونگ اون چه بودند؟ کره جنوبی: هیچ سرنخی مبنی بر جراحی قلب کیم جونگ اون وجود ندارد

پس از از دست دادن جشن تولد در 15 آوریل، شایعاتی درباره سلامتی آقای کیم آغاز شد. شش روز بعد، یک منبع ناشناس به روزنامه ناتک (NK)  وب سایتی که توسط محافظان شمال کار می کند گفت که آقای کیم مشکلات قلبی و عروقی وخیمی دارد. سپس این شایعات توسط رسانه های بین المللی تکرار شد و برخی رسانه ها ادعا کردند که وی در شرایط بحرانی قرار دارد و برخی دیگر حتی گفته اند که او مرده است. در آن زمان، دولت کره جنوبی و منابع اطلاعاتی چین در گفتگو با خبرگزاری رویترز گفتند که این واقعیت ندارد.اما این گزارش هنگامی که چندین رسانه به نقل از مقامات ناشناس ایالات متحده از آنها حمایت کردن ، باعث ایجاد این شایعات در ایالات متحده شدند.
مترجم: معین حبیبی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha