کد خبر: چه-کسانی-اولین-بار-واکسن-کرونا-را-دریاف
۱۳ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۳۹
چه کسانی اولین بار واکسن کرونا را دریافت می‌کنند؟
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از AP، چه کسی اولین بار واکسن کووید 19 را دریافت می‌کند؟ مقامات بهداشت آمریكا امیدوار هستند كه تا اواخر ماه آینده پیش‌نویس راهنمایی‌هایی درباره نحوه جیره بندی دوزهای اولیه ارائه دهند، اما این تصمیم منزجر کننده است. دکتر فرانسیس کالینز، مدیر انستیتوی ملی بهداشت، اخیراً به یکی از گروه‌های مشاوره‌ای که دولت از آن‌ها خواسته است تا در تصمیم گیری کند، گفت: افراد زیادی وجود خواهند داشت که احساس می‌کنند باید در صدر لیست قرار داشته باشند. بنابرین افراد زیادی از جواب خوش‌شان نخواهد آمد.

مثل همیشه، کارکنان بهداشت واکسن‌کووید 19 را دریافت نمی‌کنند!

به طور سنتی، در مورد واکسن کمیاب، برای اولین بار کارکنان بهداشت و درمان و افرادی که در معرض مستقیم عفونت هستند، واکسن را دریافت می‌کردند. واکسن کووید 19   اما کالینز ایده‌های جدیدی را ارائه کرد: جغرافیا را در نظر بگیرید و اولویت را به افرادی بدهید که شیوع کووید 19 بسیار زیاد است. و داوطلبان را در مرحله آخر آزمایش واکسن داروهای احمقانه دریافت می‌کنند، فراموش نکنید، باید به آن‌ها بگوییم که آیا واکسن واقعا کار می‌کند. کالینز گفت: ما به آن‌ها مدیون هستیم ... آن‌ها اولویت ویژه هستیم. مطالعات گسترده این تابستان با هدف اثبات اینکه کدام یک از چندین واکسن تجربی کووید 19 ایمن و مؤثر است انجام شد. دو شرکت هفته گذشته تست‌های خود را آغاز کردند که در نهایت 30،000 داوطلب برای هر شرکت، در تست واکسن کووید 19 شرکت می‌کنند. در چند ماه آینده، فراخوان‌هایی به همان اندازه بزرگ برای داوطلبان، برای تست واکسن‌های کووید 19 ساخته شده توسط شرکت‌های AstraZeneca  Johnson & Johnson و Novavax منتشر می‌شود. و برخی از واکسن‌های ساخته شده در چین در مطالعات کوچکتر در سایر کشورها آزمایش می‌شوند.

در هر صورت، واکسن کافی نخواهد بود!

در برابر همه وعده‌های آمریكا، که میلیون‌ها دوز را انبار كرده است، حقیقت سخت است. حتی اگر واكسن تا پایان سال ایمن و مؤثر اعلام شود، برای هر كس كه بخواهد بلافاصله واکسینه شود، واکسن کافی نخواهد بود، به خصوص كه بیش‌تر واكسن‌های بالقوه دو دوز نیاز دارند. واکسن کووید 19 این یک معضل جهانی است. سازمان بهداشت جهانی در حال پاسخ‌گویی به همان سؤال اول است که سعی می‌کند اطمینان حاصل كند كه واكسن‌ها به میزان عادلانه در كشورهای فقیر توزیع شوند. تصمیماتی كه حتی برای كشورهای ثروتمند برای اولین دوزها سخت است. در آمریكا، كمیته مشورتی ایمن سازی مشاغل، گروهی كه توسط مراكز كنترل و پیشگیری بیماری‌ها ایجاد شده است، توصیه می‌کند که چه کسی و در چه موقع باید واکسن را دریافت کند. توصیه‌هایی را كه دولت تقریباً همیشه دنبال می‌كند. اما تصمیم واکسن کووید 19 چنان سختگیرانه است که این بار، از اخلاق دانان و کارشناسان واکسن از آکادمی ملی پزشکی، که توسط کنگره برای مشاوره دولت منصوب شده‌اند، خواسته می شود که در این مشاوره همکاری کنند.  

مترجم: سید محمد معنی حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha