کد خبر: پیشگیری،-اصلی‌ترین-راه-برای-کاهش-آمار
۱۴ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۳۹
پیشگیری، اصلی‌ترین راه برای کاهش آمار مبتلایان به کووید 19 است

دکتر حمید چوبینه مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری خبرگزاری سلامت با اشاره به این موضوع مهم که کرونا هنوز در کشور و جهان به پایان نرسیده است، اظهار کرد: همه شهروندان باید به موضوع بهداشت و رعایت پروتکل های بهداشتی توجه ویژه داشته باشند.

وی افزود: اگر همه مسوولان و تمام سیاست‌گذاران عرصه سلامت و افرادی که در حوزه بهداشت و درمان فعال هستند پیشگیری را مقدم بر درمان می دانستند، الان در مورد موضوع کرونا این موضوع کاملا مشخص بود.

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران گفت: مسوولان باید به این موضوع توجه داشته باشند اصل کار درمان و نابودی این ویروس، پیشگیری است.

دکتر چوبینه عنوان کرد: اگر خانواده ها همچنان به این بیماری توجه داشته باشند و دورهمی های خود را کاهش دهند و یا به صفر برسانند، عزیزان خود را از دست نمی‌دهند.

وی تاکید کرد: دورهمی های خانوادگی همچنان یکی از دلایل انتقال ویروس کرونا است. مردم به این موضوع توجه زیادی ندارند و همین موضوع باعث شده که همچنان شاهد ابتلای خانواده ها به این بیماری باشیم.

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران گفت: اگر سیاست گذاران کشور به صورت شفاف وضعیت کنونی را برای مردم توضیح دهند، مردم بیشتر رعایت خواهند کرد.

 دکتر چوبینه بیان کرد: اگرچه از لحاظ روحی و روانی ما به دورهمی نیازمند هستیم اما تعطیلی این دورهمی ها به صورت موقتی اتفاق عجیبی را برای مردم و کشور رقم نمی زند. مردم می توانند با تماس های تصویری با خانواده های خود در ارتباط باشند.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha