پیشنهادات و درخواست‌های دبیران کانون‌های جوانان استان‌های هلال‌احمر در جلسه ویدئوکنفراس با رئیس جمعیت

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی جمعیت هلال احمر؛ صبح امروز جلسه ویدئو کنفرانس رئیس جمعیت هلال‌احمر با دبیران کانون‌های جوانان استان‌ها برگزار شد. در ابتدای این جلسه، دبیران کانون‌های جوانان استان‌ها، پیشنهادات و درخواست‌های خود را از طریق ارتباط ویدیویی با دکتر کریم همتی، رئیس جمعیت هلال‌احمر و دکتر محمد گل‌فشان رئیس سازمان جوانان در میان گذاشتند.

در آغاز جلسه، سمیه ایجادی نایب دبیر کانون طلاب استان البرز گفت: «اولین مسئله‌ای که باعث رشد کانون‌ها می‌شود، تقویت بار علمی کانون و جدی گرفتن مبحث آموزش است. در همین حوزه و بر اساس سیاست جمعیت، اعضای کانون‌های طلاب می‌توانند برای تحقق شعار «هر خانواده یک امدادگر» گام‌های بزرگی بردارند.»

وی افزود: «همچنین آنها در حوزه حمایت روانی و به ویژه فعالیت‌های فرهنگی هم ظرفیت بسیار بالایی دارند که باید از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده شود. از آنجایی که اعضای کانون‌های طلاب از گروه‌های سنی مختلفی هستند، امتیاز بزرگی برای جذب جوانان، داوطلبان و حتی امدادگران به بدنه هلال احمر محسوب می‌شوند.»

علی اصغر ناصری قرا، دبیر مجمع استانی کانون جوانان استان مازندران هم در این جلسه با اشاره به اینکه سازمان جوانان، درگاه ورودی جوان به هلال احمر است، گفت: «برای ساختارمند کردن و هویت‌بخشی به جوانان، انتظار داریم از بستر ظرفیت‌ها و توانایی‌های جوانان بیشتر استفاده شود. زمانی که مجموعه‌ای مانند کانون‌های چهارگانه بنیان‌گذاری می‌شود، به جز نیروهای انسانی بشردوست، باید بستر اجرایی مناسبی هم برای آنها فراهم شود.»

وی افزود: «انتظار داریم برای اجرایی شدن برنامه‌های فرهنگی و بشردوستانه، از کانون‌ها حمایت‌های مادی و معنوی بیشتری شود. به عنوان مثال در کنار تهیه اقلام هویتی برای فعالیت کانون‌ها، برای کانون‌های چهارگانه به صورت جداگانه تخصیص بودجه انجام شود تا دبیران و اعضای کانون‌ها بتوانند برای اشاعه فرهنگ بشردوسته در سطح جامعه، گام‌های بزرگ‌تری بردارند.»

 در ادامه این جلسه، محمدرضا حیدربیگی، دبیر مجمع استانی کانون جوانان استان ایلام با اشاره به لزوم مشارکت جوانان در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های جمعیت گفت:« با توجه به اینکه تفاوت‌هایی میان دیدگاه مسئولان و اعضا وجود دارد لازم است اعضای کانون‌ها هم در جلسات تصمیم‌گیری در کنار مسئولان جمعیت حضور داشته باشند.»

وی افزود: «همچنین برای ایجاد شوق و انگیزه بیشتر در جوانان که نتیجه‌ای جز فعالیت اثربخش‌تر کانون‌ها نخواهد داشت، پیشنهاد می‌کنیم هر سال کانون‌ها مورد ارزیابی جدید قرار بگیرند. کانون‌های برتر در سطح شهرستان، استان و کشور معرفی شوند تا با ایجاد حس رقابت و انگیزه، کانو‌‌ن‌ها برای تحقق اهداف جمعیت بیش از پیش فعالیت کنند.»

حیدربیگی ادامه داد: «از طرفی کانون‌ها و اعضای فعال آنها، به عنوان بال امداد و نجات هستند. بنابراین اگر بخواهیم حوزه امدادی قوی‌تر و کارآمدتری داشته باشیم، برگزاری مسابقات سالانه امدادی برای سنجش آمادگی امدادی و جسمانی جوانان بسیار اثرگذار خواهد بود.»

در ادامه جلسه، نوبت به عبدالحمید روانبر، دبیر مجمع استانی کانون جوانان استان سیستان و بلوچستان، رسید. او با طرح درخواست اعضای کانون جوانان این استان مبنی بر ساخت اردوگاهی در شهرستان چابهار گفت:«همانطور که اردوگاه بندرانزلی در شمالی‌ترین نقطه کشور، به مرکزی اثرگذار برای فعالیت‌های مختلف کانون‌ها و جوانان تبدیل شده، اردوگاه چابهار در جنوب کشور هم با توجه به ظرفیت‌های گردشگری خاص این شهر می‌تواند، به مرکزی اثرگذار تبدیل شود.»

محسن پیغمبری، دبیر مجمع استانی کانون جوانان استان اردبیل هم با اشاره به لزوم بازنشر بیشتر و جدی‌تر فعالیت‌های جوانان در فضای مجازی گفت: «نگاهی گذرا به فعالیت‌های مجازی و اینستاگرامی جمعیت‌های ملی و صلیب سرخ دیگر کشورهای جهان، اهمیت فعالیت‌های جوانان آن جمعیت‌ها را نشان می‌دهد. در واقع بیش از هر گروه دیگری، این فعالیت جوانان است که بازنشر شده و به اصطلاح برندسازی می‌شود.امیدواریم سهم جوانان ما هم در کنار فعالیت دیگر بخش‌های جمعیت، دیده شده و بیش‌تر از گذشته بازنشر شود.»

وی افزود:« نکته دیگر، اهمیت جوان‌سازی مدیران در جمعیت است. در هر اداره و یا سازمانی که مدیر و رئیس آن جوان است، شاهد موفقیت و پویایی بیشتری در فعالیت‌ها هستیم. در هلال ‌احمر که جوانان زبده و کارآمد بسیاری دارد، چرا از ظرفیت بالای جوانان در مدیریت بخش‌های مختلف استفاده نکنیم؟»

 در ادامه جلسه هانیه کریم‌زاده، دبیر مجمع استانی کانون جوانان استان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه سازمان جوانان جمعیت، درگاه ورودی اعضا به هلال‌احمر است، گفت: «با توجه به اینکه سازمان جوانان جمعیت، درگاه ورودی اعضا به هلال‌احمر است، باید هزینه‌هایی که در حوزه جوانان انجام می‌شود باید به عنوان سرمایه‌‌گذاری برای آینده جمعیت هلال‌احمر در نظر گرفته شود. چرا که تربیت جوانان در این حوزه باعث پرورش نیروهای کارآمد در دیگر بخش‌های جمعیت مانند سازمان امداد و نجات و سازمان داوطلبان خواهد شد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha