کد خبر: پرونده-قائم-مقام-قالیباف-در-خفا-بررسی-م
۱۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۴۵
پرونده قائم مقام قالیباف در خفا بررسی می‌شود/ افکار عمومی منتظر گزارش قوه قضاییه است

سید محمود میرلوحی رئیس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری خبرگزاری سلامت با اشاره به آخرین اطلاعات در مورد علت بازداشت حمیدرضا حیدریان مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در دوره قالیباف، اظهار داشت: اگرچه تلاش کردم تا در این خصوص اطلاعات کامل به دست بیاورم اما هنوز اطلاعات کاملی به دست نیامده اما احتمال دارد که دلیل بازداشت حیدریان بحث املاک نجومی و دیگر مباحث این چنینی باشد.

وی افزود: بر اساس برخی اطلاعات به دست آمده علت بازداشت مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران مربوط است به پرونده عیسی شریفی قائم مقام قالیباف است.

علت بازداشت حیدریان!

رئیس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران گفت: هنوز خبرهای دقیق از چگونگی بازداشت منتشر نشده است اما بحث دستگیری عیسی شریفی مربوط به پرونده رسا تجارت است. طبیعتا زمانی که سوابق بررسی می‌شود به بحث املاک واگذار شده می‌رسیم.

میرلوحی با بیان اینکه عیسی شریفی و حمیدرضا حیدریان از جمله افرادی بودند که خیلی قوی حضور آنها در خصوص املاک واگذار شده، رسا تجارت و مسائلی از این دست حس می‌شود، تصریح کرد: طبیعتاً باید منتظر بمانیم تا قوه قضاییه گزارشی در مورد علت بازداشت حیدریان و شریفی مطرح کند. به نظر می‌رسد افکار عمومی منتظر هستند تا علت بازداشت این افراد مطرح شود.

وی ادامه داد: بیش از سه سال از بازداشت شریفی قائم مقام قالیباف می‌گذرد و مطالب زیادی در خصوص علت بازداشت وی مطرح می‌شود. نمی‌دانیم چرا این پرونده هنوز در خفا بررسی می‌شود و گزارشی به افکار عمومی داده نمی‌شود. امیدوارم تغییر رویه صورت گیرد و اتفاقات خوبی در این پرونده و امثال این پرونده که فراوان در شهر مشاهده می‌شود.

گزارش رئیس سازمان بازرسی کل کشور

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: اطلاع دارم که در بعضی از شعب دادسرای کارکنان دولت انبوهی از این پرونده‌ها در مورد مسائل گذشته وجود دارد. در تیر ماه سال گذشته رئیس سازمان بازرسی کل کشور گزارشی ارائه داد که نشان می‌دهد در خرید، فروش و واگذاری‌های بدون دلیل املاک شهرداری اتفاقاتی رخ داده است.

میرلوحی بیان داشت: باید علت بازداشت از سخنگوی قوه قضاییه پرسیده شود. در آبان ماه سال گذشته همکاران ما هم شکایتی در خصوص املاک شهرداری تهران داشتند که متاسفانه اجازه ندادند به نتیجه برسد. آنچه من از نجفی، افشانی شهرداران گذشته تهران شنیدم این بود که باید منتظر بمانیم تا در مورد ۱۶۰۰میلیارد پول‌های دریافتی در شهرداری تهران اطلاعاتی مطرح شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بحث دریافت برخی پول‌های گرفته شده در دوره چهارم مدیریت شهری خاموش شد و هیچ خبری از این موضوع نیست.

پرونده رسا تجارت

رئیس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد:هنوز هیچ خبری از این پرونده نداریم و معلوم نیست که چه اتفاقی قرار است برای این پرونده بیافتد. فقط می‌دانیم که یک بخشی از این پرونده مربوط به رسا تجارت و چند هزار میلیارد پول شهرداری تهران است که متاسفانه به تاراج رفته و چیزی در اختیار شهرداری تهران نیست.

پرداخت 5 هزار میلیارد بهره بانکی

میرلوحی گفت: شهرداری تهران در گذشته به خاطر استقراض بهره سنگینی پرداخت کرده است. ‌به گفته حناچی شهردار تهران روزی ۱۳ میلیارد تومان بهره بانکی پرداخت می‌شود. شهرداری تهران به خاطر بدهی‌های خود مجبور است سالانه 5هزار میلیارد تومان بهره بانکی پرداخت کند.

وی با بیان اینکه از سال 93 چند هزار میلیارد از پول‌های شهرداری تهران بی‌حساب و کتاب در اختیار برخی افراد قرار گرفته و هنوز پرونده مشخص نیست لذا منتظریم تا در این خصوص اطلاعاتی به ما داده شود.

عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: از آبان ماه سال گذشته نسبت به برخی مسائل شکایت‌هایی انجام دادیم اما هنوز هیچ اتفاقی نیافتاده است. بی شک شاکی حق دارد بداند که در این پرونده چه اتفاقی رخ داده و پول‌هایی که پس گرفته شده کجا هزینه شده است.

میرلوحی با اشاره به اینکه زمان در حال از دست رفتن است، گفت: اگر به ما می‌گفتند که بررسی نمی‌کنیم شاید خودمان در خصوص برخی مسائل به خصوص موضوع رسا تجارت به دادگاه حقوقی شکایت می‌کردیم.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha