کد خبر: پایش-سلامت-بیماران-کووید-۱۹-در-دانشگاه
۱۷ خرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۲۲

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، دکتر سعید اسلامی گفت: امروزه بیماری های مرتبط با کرونا و عواقب بلند مدت آن محل سؤال است، لذا بر آن شدیم قدم مثبتی در جهت ارتقا سلامتی و افزایش کیفیت زندگی هموطنان که سابقه مواجهه با این ویروس را داشته اند، برداریم.  بر این اساس طرحی پایه ریزی شد که در آن بیماریهای مزمن غیر واگیر را در طول زمان مورد بررسی قرار دهیم و با انجام مطالعات دقیق تر  به مسئولین در برنامه ریزی های بهتر و کاربردی تر در  حوزه ی سلامت کمکی کرده باشیم .

وی در خصوص فرآیند ورود به مرکز پایش سلامت دانشگاه افزود : داوطلبان واجد شرایط که حداقل ۶ هفته از زمان شیوع علائم بیماری کرونا  آنها گذشته باشد می توانند از طریق سامانه نوبت دهی دانشگاه اقدام به رزرو نوبت نمایند.

مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد : در مرکز پایش سلامت کارکنان دانشگاه با راه اندازی سیستم ثبت داده از  بیماران بهبود یافته از کرونا ویروس سونوگرافی ریه، شکم، لگن و تیروئید توسط رادیولوژیست گرفته می شود و ارگان ها از نظر سایز طبیعی و وجود بدخیمی های احتمالی مورد بررسی قرار می گیرد.

دکتر اسلامی در خصوص سایر اقدامات گفت : با توجه به شواهد موجود مبنی بر اینکه ویروس کووید- ۱۹ باعث تضعیف قدرت بویایی و چشایی افراد می شود ، لذا تست غربالگری بویایی و چشایی برای کلیه افراد انجام می شود و همچنین ساختار قرنیه ، شبکیه و عدسیه بیمار بهبود یافته نیز، از طریق تصویر برداری های لازم مورد بررسی قرار می گیرد .

وی افزود : تست اسپیرومتری یکی دیگر از ایستگاه های مرکز پایش است که به منظور ارزیابی ظرفیت و عملکرد ریه ها و همچنین تعدد درجه انسداد احتمالی راه های هوایی انجام می شود.

مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد:کلیه پرسشگری ها در مرکز پایش سلامت دانشگاه مطابق پروتکل تعیین شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و توسط پرسنل آموزش دیده انجام می شود .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha