کد خبر: نحوه-تمیز-کردن-مواد-غذایی-در-هنگام-شیوع
۱۶ فروردین ۱۳۹۹، ۱۸:۳۶
نحوه تمیز کردن مواد غذایی در هنگام شیوع COVID-19
به گزارش گروه بهداشت و درمان طبنا(خبرگزاری سلامت) به نقل از healthline، مراقبت بیشتر هنگام استفاده از مواد غذایی شما می تواند خطر قرار گرفتن در معرض را کاهش دهد. کارشناسان می گویند این مراحل ساده می تواند شما را ایمن نگه دارد. ویروس کرونای جدید، بسیاری از افراد را مگر برای فعالیت های اساسی مانند دریافت مراقبت های پزشکی ، ورزش و یا خرید مواد غذایی در خانه نگه‌می‌دارد. شما می توانید با انجام اقدامات احتیاطی از قبیل حفظ فاصله‌ی اجتماعی و شستن دست ها به طور کامل، خطر ابتلا به COVID-19 را کاهش دهید. هرچند خرید مواد غذایی خطر زیادی دارد. نه تنها شما در نزدیکی افراد دیگر هستید ، بلکه بسیاری از محصولاتی که خریداری می کنید احتمالاً توسط دیگران نیز لمس شده‌اند  و احتمال اینکه فردی در نزدیکی آنها عطسه یا سرفه کرده باشد زیاد است. این بدان معنا نیست که  از خریدهای ضروری از سوپر مارکت خودداری کنید. این برای بسیاری از ما واقعاً گزینه ای مناسب نیست. اما می توانید هنگام دست زدن به مواد غذایی خود کمی بیشتر مراقب باشید تا از انتشار ویروس به افراد دیگر و سطوح خانه خود جلوگیری کنید.
مواد غذایی چقدر خطر آفرین هستند؟
به گفته‌ی متخصصان بزرگترین خطر شما در سوپر مارکت‌ها این است که  با شخص دیگری که بیمار است تماس نزدیک داشته باشید. به همین دلیل مهم است که حداقل یک متر از افراد دیگر در همه زمان ها فاصله داشته باشید. خجالت نکشید از افرادی که خیلی نزدیک شما هستند بخواهید به عقب برگردند یا چند لحظه صبر کنید تا چیزی را  که دیگران نیز در حال برداشتن آن هستند، بردارند و از آن محل دور شوند سپس خرید خود را انجام دهید. با این وجود مشخص نیست که چه میزان  بسته بندی مواد غذایی و مواد غذایی در انتقال ویروس  COVID-19 نقش دارند. با این وجود، سازمان بهداشت جهانی  می گوید علاوه بر تماس نزدیک فرد به فرد ، افراد می توانند ویروس را با دست زدن به سطوح آلوده و سپس لمس چشم ، بینی یا دهان خود به بدن خود منتقل کنند. برخی از سطوح ممکن است خطری بیشتری نسبت به سایرین داشته باشند. یک مطالعه جدید نشان داد که این ویروس تا 72 ساعت بر روی پلاستیک و فولاد ضد زنگ و در مقوا تا 24 ساعت قابل تشخیص است. وقتی در سوپر مارکت هستید ، باید فرض کنید که همه سطوح در همه جا توسط کسی که بیمار است لمس کرده است. این شامل غذاهای تولیدی و بسته بندی شده نیز می شود. فقط مواردی را که قصد خرید دارید لمس کنید. سبد خرید  را با دستمال مرطوب ضد عفونی کنید و هنگام انجام کار ، دستان خود را بشویید یا از ضدعفونی کننده دست استفاده کنید. بسیاری از افراد نیز با استفاده از تحویل در منزل میزان مواجهه احتمالی خود را کاهش می دهند. حتی تولید کنندگان مواد غذایی محلی نیز این خدمات را ارائه می دهند. بعضی از بازارهای کشاورزان به مشتریان این امکان را می دهند که غذاها را از پیش انتخاب کنند، بنابراین وقتی آنها را انتخاب کردید بسته بندی می شوند.
مواد غذایی را حتما در خانه تمیز کنید
به هر روشی که  می‌خواهید مواد غذایی خود را تهیه کنید و سپس هنگام ورود به خانه  به دقت آنها را ضد عفونی کنید. این امر احتمال ابتلا به ویروس را به افراد دیگر یا سطوح خانه شما کاهش می دهد. به گفته‌ی متخصصان حداقل شما باید دست های خود را بعد از باز کردن و شستن مواد غذایی خود بشویید.
اگر نگران آلودگی احتمالی در فروشگاه های مواد غذایی خود هستید ، می توانید برای محافظت از خود اقدامات دیگری نیز انجام دهید.
برخی از افراد قبل از کتار گذاشتن آنها می توانند قوطی ها و جعبه های مواد غذایی را پاک کرده و یا بشویند تا محتوای ویروس را کاهش دهند و یا  همچنین می توانید بسته بندی های یکبار مصرف را بیرون بیاورید. هنگامی که این کار را تمام کردید، پیشنهاد می‌شود سطحی که توسط مواد غذایی یا کیسه‌های مواد غذایی شما لمس شده‌اند، ضدعفونی کرده و بشویید. و دوباره دستان خود را بشویید. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) مشاوره ای را برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن منزل مورد اعتماد شما در طول همه گیری ارائه می دهد ، از جمله این مشاوره‌ها مواردی است که کدام  پاک کننده ها در برابر SARS-CoV-2 بهتر کار می کنند.
اگر از کیف های پارچه ای استفاده می کنید ، آنها را با صابون لباسشویی در ماشین لباسشویی بشویید و قبل از استفاده مجدد آنها را کاملاً خشک کنید.
مواد غذایی را مانند یک جراح تمیز و ضدعفونی کنید
اگر شما یا شخصی در خانواده شما در معرض خطر بیشتری در برابر COVID-19 هستید ، ممکن است بخواهید تکنیک استریل اصلاح شده را که توسط دکتر جفری وان وینگن ، پزشک خانواده که در گراند رپیدز میشیگان تمرین می کند ، اتخاذ کنید.
به گفته‌ی او یک گزینه این است که حداقل 72 ساعت مواد غذایی خود را در گاراژ یا ایوان خود بگذارید تا ویروس غیرفعال شود. این برای بسیاری از افراد امکان پذیر نیست. برای آنها ، او روش استریل را پیشنهاد می کند. شما همچنین می توانید این کار را بعد از بیرون گذاشتن مواد غذایی خود به مدت 72 ساعت، این کار را نیز انجام دهید. بخش مهمی از روش او ایجاد ایستگاه تمیز کردن برای جلوگیری از آلودگی مواد غذایی یا سایر سطوح خانه شما است. پس از آن ، پاک کردن تمام بسته بندی ها با مواد ضد عفونی کننده قبل از گذاشتن مواد غذایی شما است. همچنین می توانید بسته بندی را دور ریخته و مواد غذایی را به یک کیسه یا ظرف تمیز انتقال دهید. برای میوه و سبزیجات، او پیشنهاد می کند که حداقل 20 ثانیه آن را با آب و صابون بشویید. آندرس هشدار می دهد که اداره غذا و داروی معتبر استفاده از صابون را هنگام تمیز کردن محصولات به دلیل خطر بلع توصیه نمی کند. بنابراین اگر تصمیم دارید از صابون و آب میوه و سبزیجات استفاده کنید ، آنها را قبل از ذخیره کردن کاملاً با آب تمیز بشویید. مصرف این موارد احتیاطی برای مواد غذایی شما می تواند به شما در کاهش خطر ابتلا به ویروس کمک کند. اگر مریض شوید ، برای محافظت از خانواده خود باید مراقبت بیشتری کنید.در پایان او گفت اگر كسانی كه در خانه شما هستند با COVID-19 مثبت نشان داده و علائم بیماری را نشان می دهند یا منتظر نتایج آزمایش هستند، باید اقدامات اضافی در مورد پاك كردن و ضدعفونی كردن خانه را نیز انجام دهند.
مترجم : معین حبیبی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha