کد خبر: فاصله‌-گذاری‌های-اجتماعی-ممکن-است-تا
۲۷ فروردین ۱۳۹۹، ۱۱:۱۱
فاصله‌ گذاری‌های اجتماعی ممکن است تا سال 2022 باقی بمانند
به گزارش گروه بین‌الملل طبنا(خبرگزاری سلامت) به نقل از CNN، این وضعیت ممکن است برای مدتی به روال عادی زندگی تبدیل شود. محققان روز سه شنبه پیش بینی كردند كه ایالات متحده تا سال 2022 باید اقدامات فاصله گذاری اجتماعی مانند سفارشات در خانه و تعطیلی مدارس را تحمل كند. مگر اینکه واکسن به سرعت در دسترس قرار گیرد. این به گفته محققان دانشگاه هاروارد T.H. دانشکده بهداشت عمومی چان است، که یافته های خود را در روزنامه ساینس در روز سه شنبه منتشر کردند.  این یافته ها مستقیماً با تحقیقاتی که توسط کاخ سفید مورد تأیید قرار گرفته است که نشان می دهد که این بیماری همه گیر ممکن است در تابستان امسال متوقف شود، در تضاد هستند.

یافته‌های آن‌ها درباره‌ فاصله گذاری اجتماعی چه بود؟

این تیم در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد از آنچه که در مورد Covid-19 و سایر ویروس‌های کرونا می شناسند استفاده کردند تا سناریوهای احتمالی همه گیری فعلی را ایجاد کنند. آنها در گزارش خود نوشتند: فاصله‌ گذاری‌های اجتماعی ممکن است تا سال 2022 مورد نیاز باشد، مگر اینکه ظرفیت مراقبت ویژه به میزان قابل توجهی افزایش یابد یا یک درمان یا واکسن در دسترس قرار گیرد. حتی در صورت از بین بردن آشکار، باید نظارت بر SARS-CoV-2 حفظ شود زیرا ممکن است تجدید حیاتِ عفونت تا اواخر سال 2024 امکان پذیر باشد.

در چه صورتی ویروس باز می‌گردد

پیش بینی های تیم هاروارد همچنین نشان می دهد که پس از برداشته شدن محدودیت ها، ویروس نسبتاً به سرعت برمی‌گردد.
یکی دیگر از عوامل مهم این است که  افراد بعد از آلوده شدن به کروناویروس جدید مصون شوند.  البته چنین موضوعی هنوز مشخص نیست.
چالش های بالقوه شامل یافتن یک آزمایش قابل اعتماد برای تعیین اینکه چه کسی آنتی بادی(پادتن) برای کروناویروس دارد ، تعیین میزان ایمنی اعطا شده توسط عفونت قبلی و مدت زمان ماندگاری آن و ظرفیت سیستم های بهداشتی پراکنده در انجام آزمایش های معتبر و گسترده آنتی بادی در جمعیت عمومی هستند.
فاصله‌های اجتماعی
به گفته‌ی محققان این مطالعه آنها می دانند كه چنین زمان طولانی‌ای برای فاصله‌ گذاری‌های اجتماعی احتمالاً عواقب منفی اقتصادی، اجتماعی و آموزشی به همراه خواهد داشت. آنها امیدوارند که تحقیقات آنها به شناسایی مسیرهای احتمالی این بیماری همه گیر تحت رویکردهای جایگزین، شناسایی راه‌های مکمل برای مبارزه با آن و همچنین تفکر بیشتر در مورد راه‌های کنترل همه گیر بیماری کمک کند. اگرچه موارد coronavirus در ایالات متحده آمریکا رو به افزایش بوده است، اما به نظر می رسد فاصله گذاری‌های اجتماعی مؤثر است. رابرت ردفیلد ، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها گفت: فاصله‌ گذاری‌های اجتماعی یکی از قدرتمندترین سلاح ها در برابر COVID-19 است.
مترجم : معین حبیبی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha