کد خبر: سندروم-پسا-کرونا-چیست-؟
۲۳ فروردین ۱۴۰۰، ۱۸:۳۸
سندروم پسا کرونا چیست ؟

دکتر مسعود مردانی فوق تخصص بیماری های عفونی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به علائم ویروس کرونای بریتانیایی اظهار داشت: علائم این ویروس با کووید 19 تفاوت زیادی ندارد اما به نسبت ویروس قبلی سرعت انتقال بسیار بالایی دارد.

وی افزود: انتشار این نوع ویروس از فردی به فرد دیگری بسیار سریع است و همین موضوع باعث شده که بیشتر اعضای خانواده درگیر این بیماری شوند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: ویروس کرونای بریتانیایی بیشتر کودکان و جوانان را درگیر بیماری می کند. بعضی از فرم های شدید بیماری سریعا می تواند ریه بیماران را درگیر کند.

دکتر مردانی در مورد عوارض پسا کرونا گفت: یک واژه به علم پزشکی اضافه شده که به آن سندروم پسا کرونا گفته می شود. حدود 20 تا 30 درصد از بیمارانی که بهبود پیدا کرده اند دچار علائم افسردگی، اضطراب، کم خوابی، کاهش وزن، دردهای مختلف استخوانی و عضلانی می شوند که بسیاری از این افراد به پزشکان متخصص اعصاب و روان مراجعه می کنند و هنوز هم سردرگم هستند.

وی بیان داشت: این بیماران احساس می کنند که بعد از بهبودی قدرت و توانایی خود را از دست داده اند. این عوارض واقعیت هایی است که در مورد کرونا وجود دارد و از آن به عنوان سندروم پساکرونا نام می برند.

عضو کمیته کشوری کرونا تاکید کرد: خوشبختانه اکثر افرادی که دچار سندروم پسا کرونا می شوند بعد از گذشت 2 تا 3ماه به مرور زمان بهبود پیدا می کنند؛ در تعدادی از بیماران روند بهبودی کمی طولانی تر است که آنها را متخصصان اعصاب و روان، طب سوزنی و ورزش درمانی معالجه کنند.

دکتر مردانی افزود: تنوع علائم و میزان درگیری در سندروم پسا کرونا بسیار زیاد است و 20 تا 30 درصد از بهبودیافتگان کرونا دچار این سندروم شده اند.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha