کد خبر: رویه-واحد-برای-نظارت-بر-ساماندهی-سگ‌ه
۱ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۳۴

به گزارش گروه اجتماعی طبنا(خبرگزاری سلامت)، روز چهارشنبه غلام محمدی مدیرکل ارتباطات و بین الملل شهرداری تهران در پیامی توئیتری از تصمیم مشترک شهردار تهران و رئیس شورای اسلامی شهر تهران خبر داد.

وی در این پیام نوشته بود که در نشست مشترک شهردار و رئیس شورای شهر تهران با برخی فعالین محیط زیست در خصوص وقایع دلخراش حیوان آزاری تصمیماتی اتخاذ شد.

به گفته محمدی یکی از تصمیمات اتخاذ شده این بوده است که موضوع نظارت بر طرح ساماندهی حیوانات در سطح شهر تهران به جهت رعایت مسائل تخصصی به اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار واگذار شد.

از این رو به سراغ شینا انصاری مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران رفتیم تا از وی موضوع این واگذاری مسؤولیت را جویا شویم و بدانیم قرار است چه اتفاق جدیدی در این حوزه رخ دهد.

انصاری گفت: همانطور که گفته شده است صرفا نظارت بر روند ساماندهی سگ‌ها به اداره کل محیط زیست سپرده شده است.

وی ادامه داد: کما فی سابق اجرای مقوله ساماندهی سگ‌ها به عهده اداره ساماندهی مشاغل و صنایع شهرداری تهران خواهد بود و صرفاً به دلیل این دغدغه به حق به وجود آمده از سوی فعالان محیط زیست و حامیان حقوق حیوانات، موضوع نظارت به اداره کل محیط زیست واگذار شده است.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران خاطرنشان کرد: هفته آینده که موضوع این مسؤولیت به ما ابلاغ شود تلاش خواهیم کرد تا یک رویه واحد در موضوع نظارت بر ساماندهی وضع شود.

وی افزود: تلاش می‌کنیم تا گلوگاه‌هایی که در امر ساماندهی سگ‌ها ایجاد مشکل خواهد کرد را شناسایی کنیم و سپس با تمرکز بر آنها و نظارت مستمر مانع از بروز مشکلات احتمالی شویم.

انصاری گفت: ما با تلاش و همکاری نهادهای مردمی و متخصصین سعی می‌کنیم در موضوع رعایت حقوق حیوانات رویه لازم را وضع کرده و در چارچوب مسؤولیت‌مان بر امر ساماندهی سگ‌ها نظارت کنیم.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha